خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اظهارات رئیس سازمان محیط زیست درباره پرونده بازداشت فعالان زیست‌محیطی

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۵۴

رئیس سازمان محیط زیست درباره پرونده بازداشت فعالان زیست‌محیطی گفت: ما پرونده سید امامی را دنبال می‌کنیم ولی مسائل باید از کانال‌های خودش پیگیری شود. الان نمی‌شود جزییات را گفت ما دنبال این هستیم که از کانال‌های ذیربط این موضوعات را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عیسی کلانتری در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آلودگی هوای اهواز گفت: آلودگی اهواز برای ریزگردها است. وقتی آب نیست و حق‌آبه زیست‌محیطی را نمی‌دهند معلوم است وقتی باد بیاید ریزگردهای بالای ۱۰ میکرون افزایش پیدا می‌کند.

وزارت اطلاعات موضوع بازداشت فعالان محیط‌زیست را دنبال می‌کند

وی ادامه داد: این ریزگردها هم منشا داخلی داشته است. سال‌های سال است حق‌آبه زیست‌محیطی را نمی‌دهند برای همین هم تالاب‌ها خشک است و رودخانه کارون و دشت‌ها هم همین‌طور است.

معاون رئیس‌جمهور درباره بازداشت فعالان محیط‌زیست اظهار داشت: وزارت اطلاعات این مسائل را دنبال می‌کند.

کاوه مدنی بازجویی هم نشده است

کلانتری درباره خبر بازداشت کاوه مدنی و پرونده سیدامامی تصریح کرد: کاوه مدنی بازداشت نشده و اصلا بازجویی هم نشده است. از پرونده آقای سیدامامی هم اطلاعی ندارم. ما پرونده را دنبال می‌کنیم ولی مسائل باید از کانال‌های خودش پیگیری شود. الان نمی‌شود جزییات را گفت ما دنبال این هستیم که از کانال‌های ذیربط این موضوعات را پیگیری کنیم.

وی درباره مصاحبه ایلنا با سرلشکر فیروزآبادی درباره فعالیت‌های جاسوسی که در قالب فعالیت زیست‌محیطی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: من از این موضوعات اطلاعی ندارم باید از متخصصان امر سوال کنید. 

دوربین‌ها را برای دیدن یوزپلنگ‌ها استفاده می‌کنند 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد شایعه نصب برخی دوربین‌های زیست محیطی که گفته می‌شود این‌ها برای رصد فعالیت‌های موشکی بوده ابراز داشت: این دوربین‌ها را برای دیدن یوزپلنگ‌ها استفاده می‌کنند که برد آنها بیش از ۵۰ متر نیست.

کلانتری با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان در حیطه وظایف خود بیان کرد: ۶۳ طرح ارزیابی در حوزه زیست محیطی از سال‌های قبل مانده بود که قول دادیم تا پایان دی ماه آن را به پایان برسانیم و خوشبختانه پایان دی ماه سالجاری به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: ۲۶ میلیارد دلار سرمایه‌‌‌گذاری ارزی و ۶۶ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ریلی در کشور انجام شد و از بین طرح‌های پیشنهادی، ۱۰۰ مورد در حوزه محیط زیست که طرح‌‌‌های متفاوت و متنوعی هستند، مورد تایید قرار گرفت و اجرای مابقی به طور مشروط تایید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز