خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بلاروس:

برجام گویاترین نمونه دغدغه ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۵۶

وزیر صنایع بلاروس در جشن آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور گسترده مقامات بلاروسی، سفرا، هیات‌های دیپلماتیک ایرانیان مقیم و... در سفارت ایران در مینسک برگزار شد، بر حمایت دولت بلاروس از توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران و مینسک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم پس از نواخته شدن سرود پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، مصطفی اویسی در سخنانی ضمن یادآوری مراحل مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، به دستاوردهای آن طی سالیان متمادی مجاهدت و ایستادگی مردم ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و دستیابی ایران به رشد و توسعه اقتصادی را نشانه عزم ملی و استقلال سیاسی و اقتصادی ایران خواند.

وی با تاکید بر حفظ امنیت ملی در منطقه‌ای که کانون بحران‌های سیاسی و نظامی متعدد بوده است، تحقق مردمسالاری دینی با برگزاری ۴۰ انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را نشانه‌ای از جایگاه رفیع کشورمان در منطقه خواند.

سفیر ایران ادامه داد: امضای توافق هسته‌ای گویاترین نمونه دغدغه جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران هرگونه تخلف از برجام را ناقض تعهدات بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی می‌داند.

وی تلاش برای صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی را یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرده و سقوط داعش در عراق و سوریه را حاصل همین سیاست اصولی ایران در منطقه دانست.

در این مراسم ویتالی ووفک، وزیر صنایع بلاروس به عنوان مهمان ویژه نیز طی سخنانی ضمن تبریک روز ملی کشورمان و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سوی دولت و ملت بلاروس گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت زیادی کرده است که به روشنی مشهود است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران جهت برگزاری چهاردهمین کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دوکشور، اظهار داشت که همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و بلاروس طی یک سال گذشته از طریق تلاش‌های مشترک دو کشور ارتقاء یافته که به نوبه خود استحکام بیشتری در مناسبات  بلاروس و ایران در آینده ایجاد خواهد کرد.

ویتالی ووفک از سفیر کشورمان به خاطر همکاری فعالانه در پیشبرد روابط تشکر کرد و با تاکید بر حمایت دولت بلاروس از توسعه همه‌‌جانبه مناسبات دو کشور پیشرفت‌های بلاروس در حوزه آموزش، صنعت، کشاورزی و... چشم‌‌‌انداز همکاری‌های دو کشور را امیدوارکننده خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز