خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسقط:

هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان به‌زودی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۲۵

جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و روز ملی کشورمان شامگاه دیروز با حضور جمع کثیری از مقام‌های کشوری و لشکری عمان و سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی مستقر در مسقط در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان گفت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را در حالی گرامی می‌داریم که نهال انقلاب اسلامی پس از گذشت چهار دهه، علی‌رغم تندبادهای شدید و ناملایمات پی در پی، به درختی استوار و پربار تبدیل شده است. 

وی افزود: انقلابی اسلامی که حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود، توانست با برقراری نظام جمهوری فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آرای مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تاکنون ادامه یافته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاریخ روابط دو کشور اظهار داشت:‌ روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیائی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بدون شک نقش رهبران دو کشور در گسترش روابط اهمیت ویژه‌ای داشته است. 

نوری شاهرودی با بیان اینکه نقش سلطان قابوس بن سعید در آغاز مذاکرات هسته‌‌‌ای ایران و کشورهای 1+5 گویای این واقعیت است، تصریح کرد: رایزنی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در خصوص مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد و دو کشور هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی خود را تا چند ماه آینده برگزار خواهند کرد.

میهمانان ویژه شرکت‌‌‌کننده در جشن روز ملی ایران سید سعود بن هلال بن حمد البوسعیدی وزیر الدوله و استاندار مسقط و عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی وزیر اطلاع‌‌رسانی دولت عمان بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز