خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه مجلس درباره بهای برق مصرفی به نفع مردم مناطق محروم و گرمسیری است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۲۰۲

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ درباره مصوبه امروز مجلس در مورد بهای برق مصرفی توضیحاتی ارائه کرد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به برخی ابهامات در مورد یکی از مصوبات امروز صحن علنی مجلس و جریان تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور با محوریت بهای برق مصرفی اعلام کرد: این بند در لایحه سال گذشته نیز از سوی دولت ارائه شده بود که نرخ در نظر گرفته شده در آن سال ۵ تومان بود که امسال این نرخ از سوی دولت ۶ تومان پیشنهاد شد اما در کمیسیون تلفیق آن را به همان ۵ تومان سال قبل تغییر دادیم.

وی افزود: در ادامه به موضوع دیگری برخوردیم مبنی بر اینکه بهای برق مصرفی شهروندان در برخی مناطق همچون استان خوزستان یک‌سوم این بها برای شهروندان تهرانی است که بنا بر فرمولی که در نظر داشتیم به عنوان مثال برای هر کیلو وات باید ۵ تومان عوارض پرداخت شود و عملاً پول مصرف برق را در عوارض از شهروندان دریافت می‌کردیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور خاطرنشان کرد: بر این اساس در تدبیری که در کمیسیون تلفیق اندیشیدیم تصمیم گرفتیم درصد میزان مصرف را محاسبه کنیم که براین اساس محاسبه کردیم نرخ در نظر گرفته شده ۵ تومان چند درصد خواهد بود که در این محاسبات متوجه شدیم این میزان ۸ درصد مبلغ برق مصرفی است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حساب به نفع مردم مناطق محروم و گرمسیری عمل کردیم و این مبلغ همان عدد ۵ تومان سال جاری است که در سال آینده نیز محاسبه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با این حساب این شیوه محاسبه به نفع مردم مناطق گرمسیری خواهد بود و درصدی از بهای برق مصرفی این شهروندان کاهش می‌یابد و برای مردم سایر مناطق نیز تقریباً ثابت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز