خبرگزاری کار ایران

رئیس میز اوراسیا حزب دمکراتیک اقلیم کردستان عراق:

عراق نیازمند دستیابی به یک توافق جمعی بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۲۵

رئیس میز اوراسیا حزب دمکراتیک اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: عراق نیازمند دستیابی به یک توافق جمعی بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالسلام ابراهیم عبدالله زواری در دومین روز بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: بخشی از کشور عراق تلاش‌های زیادی کرده که بتواند در بخش‌های مختلف زمینه همکاری‌های بین‌المللی را به وجود آورد و با رهبری نیروهای دمکراتیک کردستان، دفتری در این زمینه در سال ۲۰۰۵ به وجود آورد.

وی ادامه داد: رفراندوم اقلیم کردستان برای ایجاد یک قوانین قانون‌گذار ملی در کشورمان لازم است که نیروهای ارتش و نیروی انسانی در این زمینه کمک کنند به گونه‌‌ای که بتوانند صلح را در منطقه به وجود آورند و نظرات و ایده‌های گروه‌های مختلف اعم از سنی‌ها و کردها هم در نظر گرفته شود.

این مقام عراقی با بیان اینکه متاسفانه با زور بخشی از توانایی مردم منطقه اقلیم کردستان عراق در زیر سلطه گرفته شده و نمی‌توانند حرف های خود را بزنند، اظهار داشت: متاسفانه با وجود گروه‌های افراطی همچون داعش و القاعده مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آمده که لازم است همکاری‌های مختلفی به وجود آید تا کمک جدی در این زمینه شود.

زواری افزود: در جنگی که با داعش داشتیم چندین کیلومتر از مرزهای خود را از این گروه‌های افراطی بازپس گرفتیم. در این زمینه بودجه‌ای خاص برای رسیدگی به مشکلات منطقه درنظر گرفته شد تا بتوانیم به دیگر بخش‌های مختلف در عراق برسیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که عراق با آن مواجه است مربوط به آئین‌نامه ۱۰۴ است که قرار است در سال ۲۰۱۸ اجرایی شود، تصریح کرد: منتظر هستیم ببینیم چقدر از این تفاهمنامه اجرا می‌شود. با توجه به مشکلات موجود و مشکلاتی که از دولت مرکزی برای این بخش و منطقه کردستان عراق به وجود آمده است، فشارهای زیادی را ناشی شده و رفراندوم اقلیم کردستان عراق عملیاتی نشد.

رئیس میز اوراسیا حزب دمکراتیک اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه متاسفانه گروه افراطی دیگری به نام پژاک در اینجا تلاش‌های زیادی می‌کند و پیشمرگه‌هایی که در اینجا فعالیت می‌کردند مردم را متاثر از خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که مسئول بخش اقلیم کردستان عراق با مقامات ایرانی داشته است تصمیم‌گیری در این زمینه انجام شده که بتوان تصمیمات جدی برای رسیدگی به تفکرات مردم ساکن در این منطقه رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز