خبرگزاری کار ایران

حسین کاشفی:

احزاب کشورهای آسیایی منادی صلح و آشتی شوند/ تشکل‌های سیاسی راهکارهای تقویت دموکراسی را با هم در میان بگذارند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۴۷

عضو خانه احزاب ایران تاکید کرد: احزاب کشورهای آسیایی می‌توانند منادی صلح و آشتی شوند و پیشگام ائتلاف برای صلح و نه ائتلاف برای جنگ شوند. همانطور که سید محمد خاتمی به این موضوع پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین کاشفی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم گفت: جهان امروز برای زندگی مبتنی بر صلح و امنیت نیاز به نگرش نو و روش‌های جمعی تازه  دارد. ضروری است  همه صاحب نظران و دوستداران انسانیت و آزادی خواهان احزاب و حوزه سیاست تمام توان خود را صرف ائتلاف، گفت‌وگو و صلح و آشتی کنند.

وی اضافه کرد: اگر به این مسئله به درستی پرداخته نشود، شاهد تنش و تخریب گسترده منابع انسانی و توسعه افراطی‌گری خواهیم بود و صاحبان قدرت و ثروت‌های مهارنشده اعم از دولت‌ها و نهادهای قدرت‌طلب خواهند کوشید تا از طریق اشاعه هراس و ناامنی و استیلاطلبی جنگ و آشوب را بر سایر جوامع محقق سازند .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برای دستیابی به همزیستی و صلح جهان باید بیش از گذشته صلح میان فرهنگ‌های مختلف را فعال کنیم و احزاب و نهادهای مدنی  و سازمان‌های منطقه‌ای نقش تعیین‌کننده‌ای برای دستیابی به این آرمان بزرگ  دارند، اظهار داشت: قاره آسیا همواره مهد فرهنگ و علم و گفت‌وگو بوده است و باید راه تعامل را با نهی و نفی تروریسم در سطح منطقه فراهم آوریم.

کاشفی ادامه داد: احزاب کشورهای آسیایی می‌توانند منادی صلح و آشتی شوند و پیشگام ائتلاف برای صلح و نه  ائتلاف برای جنگ شوند. همانطور که سید محمد خاتمی به این موضوع پرداخت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: باید کوشش شود، مردم هر کشور مقدرات خویش را تعیین و بر و سرنوشت خود حاکم باشند. پیشنهاد می‌شود در آسیا و حتی در گستره جهان احزاب طرفدار صلح و دموکراسی و رعایت حقوق بشر گرد هم آمده راهکارهای تقویت دموکراسی و صلح را با هم در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز