خبرگزاری کار ایران

معاون بین‌الملل حزب موتلفه:

افراط‌‌‌گرایی ماهیت سیال دارد/ ریشه تروریسم در غرب آسیا رژیم اشغالگر فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۴۵۱

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: افراط‌‌‌گرایی ماهیت سیال دارد و آسیای جنوب شرقی و آسیای مرکزی را نیز تهدید می‌کند بنابراین باید ریشه تروریسم و افراط‌گرایی خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهدی صولتی در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: حزب موتلفه یکی از قربانیان گروه‌‌های تروریستی بوده و مقامات و رهبران حزب موتلفه توسط سازمان‌های افراطی به شهادت رسیدند. تعداد پرشماری از رهبران و مقامات عالیرتبه حزب مؤتلفه اسلامی توسط سازمان‌های افراط‌گرای فرقه‌ای به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور محمد علی رجایی، نخست‌وزیر باهنر، آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی ایران و بسیاری دیگر از رهبران حزب مؤتلفه اسلامی، قربانی تروریسم فرقه‌ای و خشونت سازمان‌های افراط‌گرای دارای قرائت‌های مذهبی انحرافی و غیر واقعی از اسلام بوده‌اند. بنابراین تلاش برای ترویج اسلام اصیل از مهمترین برنامه خارجی حزب موتلفه است و تلاش‌هایی را در این زمینه آغاز کردیم.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ریشه تروریسم در غرب آسیا رژیم اشغالگر فلسطین است، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ میلادی کمیسیون نقش احزاب کشورهای اسلامی در تحقق وحدت را با حضور ۴۰ حزب از ۲۰ کشور برگزار کردیم. همچنین نشست‌ها و دیدارهای متعددی با احزاب و سازمان‌های سیاسی کشورهای لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، فلسطین و یمن برای تبادل تجربه در زمینه گفت‌وگو برای کاهش اختلافات و مقاومت در برابر افراط‌گرایی تحمیلی به منطقه غرب آسیا برگزار کرده‌ایم که منتهی به نشست تأسیسی اتحادیه احزاب حامی مقاومت با مشارکت ۳۵ حزب سیاسی معتبر از منطقه غرب آسیا در دسامبر ۲۰۱۵ شد.

صولی افزود: افراط‌‌‌گرایی ماهیت سیال دارد و آسیای جنوب شرقی و آسیای مرکزی را نیز تهدید می‌کند بنابراین باید ریشه تروریسم و افراط‌گرایی خشکانده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز