خبرگزاری کار ایران

فاطمه حسینی:

دولت و قوه قضائیه گزارشی دقیق از رخدادهای اخیر ارائه کنند/ صداوسیما راه را برای شنیدن صدای واقعی ملت و نخبگان باز کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۲۸

نماینده مردم تهران خواستار ارائه گزارش دقیق از سوی دولت و قوه‌قضاییه درباره رخدادهای اخیر شد و گفت: برای پیشگیری از بروز ناآرامی‌های مشابه زیربنایی‌ترین کار به رسمیت شناختن و تسهیل مسیر قانونی اعتراض از طریق تقویت نهادهای نمایندگی گروه‌‌های اجتماعی و روند درخواست صدور مجوز برای تجمعات مسالمت آمیز است.

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه حسینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: کشور در هفته‌های گذشته با اعتراضات و ناآرامی ها مواجه شد که در برخی موارد هنوز بحث بر سر منشأ و ابعاد آن مطرح است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ناآرامی‌های اخیر می‌تواند پیش لرزه یک واکنش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بحران زا در کشور باشد از این رو همه ارکان نظام باید آسیب شناسی و به فکر پیشگیری از چنین اتفاقاتی باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: خوشبختانه امروز همه جریان‌های سیاسی به حق اعتراض شهروندان براساس قانون تاکید کردند این مهم است که همه متوجه شوند ناراضیانی که حق اعتراض مسالمت آمیز و قانونی دارند شهروند محترم هستند، جا دارد مسئولین در دولت و قوه قضائیه در خصوص رخدادهای اخیر به طور دقیق به افکار عمومی گزارش دهند تا همه ابعاد آن روشن شود.

وی افزود: برای پیشگیری از بروز ناآرامی‌های مشابه زیربنایی‌ترین کار به رسمیت شناختن و تسهیل مسیر قانونی اعتراض از طریق تقویت نهادهای نمایندگی گروه‌‌های اجتماعی و روند درخواست صدور مجوز برای تجمعات مسالمت آمیز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمان فعلی، زمان گفت وگوی ملی است در حالی که یک سال پیش گفت‌وگوی ملی را در مجلس آغاز کردیم باید همه با هر تفکر سیاسی که داریم به این ضرورت جامعه عمل بپوشانیم، از نفرت و سوءظن ها همه زیان می بینند و جامعه و کشور در معرض خشونت، افراطی گری، اتلاف منابع طبیعی و انسانی قرار گرفته و همچنین با تخریب اعتماد، امید و سرمایه اجتماعی روبه رو می‌شود.

حسینی تصریح کرد: از صدا و سیما می‌خواهم در عوض اعمال سیاست های جنایی، القای یاس و تخریب دولت راه را بر شنیدن واقعی صدای ملت، نخبگان و انجام گفت وگوی ملی باز کند. در جامعه ای که تجربه موفق گفت وگوی چهره های نظام با منتقدان و حتی مخالفان اعتقادی خود در تلویزیون و رادیو را دارد شایسته نیست مرجعیت آن از صدا و سیمای رسمی خارج شود، در این راستا همه ما نقش داریم.

وی ادامه داد: افراطی گری در نقدها که نقد سازنده را به اتهام پراکنی، فتنه انگیز بدل می کند و موجبات سلب اعتماد عمومی نه تنها از دولت بلکه از نظام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی چالش‌های پیش روی کشور پوشیده نیست از شما می‌خواهم با مردم شفاف تر صحبت کنید و از سربسته سخن گفتن بپرهیزید و از خواستم ها و نشد سخن نگویید. کمتر از ۸ ماه پیش ملت ایران با حضور در انتخابات ریاست جمهوری به مشارکت در تعیین سرنوشت کشور خود مبادرت ورزیدند، پیش از این عبور از سال ها تحریم، ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را رقم زدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور با مسئولین و مجامع نمایندگان استانی جلسات هفتگی را به منظور حل مشکلات مردم برگزار کنند و پای سخن احزاب و گروه های سیاسی نیز بیشتر بنشیند و از آنان به منظور حل چالش‌های جامعه دعوت به همفکری و چاره اندیشی کند، تعامل بیشتر با نمایندگان ملت و نخبگان را در دستورکار خود قرار دهیم.

حسینی اضافه کرد: سیاست خارجه را باید از انفعال خارج کرد، ایران اسلامی باید در عرصه های بین المللی بیشتر از گذشته ظاهر شود، بهره برداری از فرصت های پسابرجام با توجه به محدودیت منابع داخلی از طریق دیپلماسی اقتصادی یک الزام گریزناپذیر است.

وی ادامه داد: ارز از منابع کمیاب تحت فشار خارجی است که این روزها افزایش بی سابقه قیمت آن پیامدهای زیادی دارد و مردم را نگران کرده، مردم افزایش قیمت ارز را افزایش قیمت کالاها و بسیاری از اقلام تلقی می کنند زیرا شاخصی است که در بسیاری از کالاهای روزمره مردم اثرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ارز در شرایط حاضر یکی از ابزارهای فشار خارجی تلقی می شود به صورتی که امکان جابه جایی آن با مشکل روبه رو است پس باید منابع و مصارف آن مدیریت شود، دولت و بانک مرکزی باید در قالب اقتصاد مقاومتی این روزها را پیش بینی می کردند، پیشنهاد می کنم منابع حاصل از صادرات غیرنفتی را برای واردات کالاهای سرمایه ای صرف و مدیریت شود.

حسینی ادامه داد: باید تدبیری شود تا کالاهایی که با ارز مبادله ای وارد می شود با ارز آزاد و یا منشا خارجی وارد شود و دولت یارانه ریالی را جایگزین ارز مبادله‌ای کند، باید دید چرا افراد سرمایه خود را به ارز تبدیل می کنند و برای این دغدغه های مردم راهکاری پیش بینی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بافت فرسوده مسکونی، مدارس و بیمارستان های استان تهران خطرات عمده ای را پیش رو دارد، همچنین ترافیک و آلودگی هوای تهران باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز