خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل سازمان ملل :

طوفان‌های گرد و خاک در زمان کوتاهی به وجود نیامده که به سرعت حل شود/ در چتر حمایتی سازمان ملل موضوع را مرتفع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۴۸

معاون دبیرکل سازمان ملل در خصوص موضوع ریزگردها گفت: موضوع فقط به یک کشور مربوط نیست. همکاری مشترک ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای می طلبد. باید به دقت مورد بررسی و پیش بینی و طراحی قرار بگیرد و در اجرا هم قدم های محکمی برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شمشاد اختر معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه در دومین نشست شورای حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) که صبح امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد در رابطه با بحث بلایای طبیعی و دیدارش با معاون اول دولت و درخواست ایران برای توجه سازمان ملل به بحث ریزگردها گفت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای استقرار و تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا صورت گرفته است. این مرکز که به پیشنهاد ایران بعد از فاجعه بم و در پی تلاش مضاعف این دبیرخانه و کشورهای عضو که بالغ بر ۶۰ عضو است، تشکیل شده امروز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش مخاطرات بلایا اهمیت زیادی در این منطقه دارد، گفت: این منطقه پرمخاطره‌ترین منطقه در دنیا به لحاظ رخداد زلزله، سیل، طوفان گرد و خاک و خشکسالی و غیره است. 

شمشاد اختر به دو نکته حائز اهمیت اشاره کرد و گفت: اینکه چطور بتوانیم از پیشرفت‌های خودمان در خصوص هشدار پیش از وقوع و پیشگیری و کاهش خطر بلایا به ویژه در کشورهای آسیب‌پذیر استفاده کنیم، مهم است. موضوع دوم تاب‌آوری و مقاومت‌پذیری است؛ به طوری که خسارات جانی و تلفات انسانی و اقتصادی کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع فقط به یک کشور مربوط نیست. همکاری مشترک ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌طلبد. باید به دقت مورد بررسی و پیش‌بینی و طراحی قرار بگیرد و در اجرای آن هم قدم‌های محکمی برداریم. 

شمشاد اختر تاکید کرد: در خصوص طوفان‌های گرد و خاک که به ریزگرد می‌شناسیم موضوع وقوع این طوفان‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ در نقاطی از منطقه شاهد افزایش روزافزون هستیم که باید کار جدی  روی آن صورت بگیرد. این موضوع در مدت زمان کوتاه به وجود نیامده که به سرعت حل شود. نیازمند همکاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. تلاش می‌کنیم با کمک کشورهای عضو و در چتر حمایتی سازمان ملل موضوع را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز