خبرگزاری کار ایران

محجوب در تذکری مطرح کرد؛

مجلس نباید شرایطی برای فضاسازی غیرعادی در مورد گزارش دیوان محاسبات ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۹۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از فضاسازی برخی در مورد نحوه ارائه گزارش دیوان محاسبات به مجلس و بیان اعتراض دولتمردان از طریق رسانه ملی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در نشست علنی بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با استناد به مواد ۵۲تا ۵۵ آئین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس گفت:  در آنچه تاکنون در این جلسه بدان اشاره شد جای اصول مختلف قانون اساسی خالی است و ما شاهد نادیده گرفتن بعضی از اصول هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان محاسبات در مورد ارائه گزارش از روند بودجه‌نویسی اقدام در خور تحسینی انجام داده است، ادامه داد: اگر مسئولان دولتی در این مورد معترض بوده‌اند و اعتراض خود را نیز از طریق رسانه ملی اعلام کرده‌اند باید بدانند که این یک گزارش مرسوم حسابرسی است، ضمن اینکه این اشکال زمانی جای بررسی  داشت که آنها در مجلس حضور یافته و بحث می‌کردند.

محجوب تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد روندی هستیم که در طی آن دولت ادعا می‌کند که بودجه را عملیاتی می‌نویسد در حالی که متن بودجه بیانگر متضرر شدن تعدادی از سازمان‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی است.

وی با استناد به ماده ۲۴ آئین نامه داخلی خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد: انتظار می‌رود در جلسه‌ای که مخصوص بررسی بودجه است، فضاسازی غیرعادی در مورد گزارش دیوان محاسبات صورت نگیرد.

محجوب یادآورشد: ما باید مرتب هم به دولت و هم به مجلس تذکر دهیم. قرار نیست در سال ۹۶ گزارش تفریغ بخوانیم بعد در سال ۹۵ در مورد آن بحث کنیم بنابراین اگر فردی حرفی می زند باید شما موضع روشن بگیرید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده یادآورشد: در این مورد مطلب روشن است و دیوان محاسبات مطابق با آئین نامه موظف است که متن بودجه را در مجلس ارائه دهد بعد متن برای بررسی به کمیسیون ها برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات اقدام قانونی انجام داده و مسئول این کار نیز هم هست و اینکه دولت انتظار دارد با آنها مشورت شود بحث ثانوی است.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات حساب‌ها را بررسی می‌کند بنابراین یک مرجع قانونی برای رسیدگی بوده و گزارش آن هم مطابق آئین‌نامه ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما آئین نامه را که در سال ۹۱ تغییر دادیم گفتیم دیوان محاسبات باید در این مورد به مجلس گزارش بدهد، بعد متن به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود، بنابراین بر اساس آنچه انجام شده شبهه ای وجود ندارد و این حق دیوان محاسبات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز