خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با شهردار تهران

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۵۹۱

رییس و جمعی از اعضا هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز طی نشستی با شهردار تهران ضمن عرض تبریک به وی خواستار تعامل بیشتر شهرداری و کانون وکلا شدند.

به گزارش ایلنا، امیر حسین‌‌آبادی ضمن برشمردن امور معاضدتی و مشاوره رایگان برای افراد بی‌بضاعت از طریق امضا تفاهم نامه با سازمان‌هایی از قبیل کمیته امداد، محیط زیست، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها از طریق کانون وکلا درخصوص ارائه این خدمات به مردم از طریق شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: جهت رفاه مردم که برایشان مراجعه به کانون وکلا و اداره معاضدت سخت است، اگر شهرداری اتاقی را در فرهنگسراها، سرای محله و اماکن مرتبط تدارک ببینند بر حسب میزان مراجعات مردم جهت استفاده از خدمات مشاوره به تعداد لازم وکیل اعزام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه کانون وکلا هم از شهرداری انتظار دارد جهت تعرفه وکلا و حرفه وکالت اقدام لازم معمول دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر افراد در جامعه شناخت درستی از وکیل و کانون وکلا ندارند، حتی بعضا وظایف وکلا با  سردفتران اشتباه می‌شود. اقدامات شهرداری می‌تواند در معرفی درست وکلا تاثیر بسزایی داشته باشد. 

رئیس کانون وکلای مرکز با بیان اینکه صداوسیما هم که یک رسانه ملی اس، عنایت و توجه چندانی به کانون وکلا ندارد و متاسفانه اکثر فیلم‌هایی که می‌سازند، چهره وکیل را تخدیش می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که کانون وکلا از قدیمی‌ترین نهادها به شمار می‌آید و در سال ۱۳۳۱ توسط مرحوم دکتر مصدق لایحه استقلال کانون وکلا امضا شد و از معدود لوایحی بود که در مجلس شورای ملی هم عینا تصویب شد. 

حسین‌آبادی افزود: در حال حاضر نیز مرکز مشاوران که زیر نظر قوه قضاییه است را در هیچ مرجع بین‌المللی نپذیرفته است در حالی که کانون وکلا ۶۹ سال است حتی قبل از استقلال که عضو کانون بین‌المللی وکلا است. 

محمد نبی هم در ادامه توضیح داد: روز هفتم اسفند ماه روز وکیل است و روزی است که لایحه استقلال امضا شده است. پارسال هم رییس‌جمهور در جشن حاضر شد و اقداماتی هم انجام شده است.

وی افزود: قبل از روز استقلال کانون بیلبوردهایی در شهر نصب شود.

حسین‌آبادی هم در ادامه اضافه کرد: وکلا ناگزیر از ورود به طرح ترافیک هستند تقاضای افزایش سهمیه کانون را داریم. 

محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم، در طرح ترافیک تغییر اساسی بدهیم. اگر بتوانیم به تصویب برسانیم که هرکس وارد محدوده طرح می‌شود، کارتی را داشته باشد که شارژ شود، می‌توانیم به جای سهمیه برای ارگان‌های مختلف تخفیف قائل شویم. اگر طرح تصویب نشد برای وکلا تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در ۳۵۰ محله تهران سرای محله داریم که کل فعالیت‌ها را بررسی می‌کنیم و تغییر رویکرد اساسی داریم زیرا تاکنون چندان هدفمند نبوده است؛ ابراز داشت: باید آموزش‌‌‌‌‌ها در شهرداری تهران به سمت موضوع شهروند، حقوق شهروند، اخلاق شهروند و مسئولیت شهروند رود و این مطالب بسیار خوب و مفید است که مردم با حقوق خود آشنا شوند و افرادی که امکان استفاده از وکیل ندارند، بهره‌‌مند گردند. 

شهردار تهران یادآور شد: اگر به جمع‌بندی رسیدیم دستورالعمل مشترک و ضوابطی تعیین شود که وکیلی که جهت مشاوره می‌‌‌آید؛ هم تایید کانون وکلا و هم تایید شهرداری را داشته باشد. همچنین تعداد مراکز و ساعات کاری تعیین گردد و در مورد معرفی نهاد وکالت به عموم مردم که بخشی از آن نصب تابلو است، قول همکاری دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز