خبرگزاری کار ایران

حسین‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت باید حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسد/ نمی‌توان قانون اساسی را برای همیشه نادیده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۹۵

رییس کانون وکلای مرکز گفت: نمی‌شود قانون اساسی را نادیده گرفت و گفت مردمان عادی هم مانند احزاب برای راهپیمایی و تجمع احتیاج به مجوز دارند این کار درست نیست و خلاف روح منطبق با قانونی اساسی است.

امیر حسین‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به قانون اساسی گفت: در قانون اساسی حق اجتماعات و راهپیمایی برای مردم ملحوظ شده است به شرطی که سلاح حمل نکنند و خلاف مقررات شرعی، عرفی و قانونی عمل نکنند.

رییس کانون وکلای مرکز گفت: قانون اساسی قانون مادر است و این حق را برای مردم به رسمیت شناخته است و در نتیجه دولت و حکومت باید به آن احترام بگذارند و فقط نظارت کند تا شرکت‌کنندگان در آن راهپیمایی شعاری برخلاف مقررات ندهند.

این وکیل دادگستری گفت: قانون احزاب برخلاف این رویه برای احزاب محدودیتی قایل شده است و راهپیمایی برای احزاب را مقید به گرفتن مجوز از وزارت کشور کرده است.

این حقوقدان افزود: اینکه بخواهیم این روند را به سایر تجمعات مردمی که قصد دارند مثلا در میدانی جمع شوند و خواسته‌هایشان را اعلام کنند، خلاف روح قانون اساسی است.

حسین‌آبادی گفت: ممکن است مصالح امنیتی روی مسائل تاثیر بگذارد ولی ما شورای عالی امنیت ملی داریم که در مواقع خاص، تصمیماتی می‌گیرد. با این حال نمی‌شود قانون اساسی را برای همیشه نادیده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز