خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد؛

اعضای ستاد اربعین چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند/ تاکید بر بازگشایی مرزهای جدید برای اربعین

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۱۰

وزیر کشور از دیدار اعضای ستاد اربعین با مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست ستاد اربعین حسینی که به منظور ارائه گزارش و تقدیر از عوامل اجرایی اربعین برگزار شد، گفت: قرار است روز چهارشنبه اعضای ستاد اربعین و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم  دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و انتظامات بر اربعین گذشته بسیار عالی بود، اظهار داشت: بحث کمک‌رسانی و پشتیبانی‌ها در اربعین قابل توجه و خوب بود و وزارت امور خارجه نیز در بخش صدور گذرنامه و ارز همکاری خوبی داشتند و خوب عمل کردند.

وزیر کشور ادامه داد: استانداران نیز در استان‌‌هایی که مرکز صدور مردم از مرزها بودند، بسیار خوب عمل کردند و امسال ما کمترین مشکل را در برگزاری مراسم اربعین و خروج غیر قانونی افراد از مرز داشتیم در حالی که سال گذشته در موضوع خروج غیرقانونی اذیت شدیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع اربعین به عنوان گام بسیار مهم اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ مردم بوده هست و خواهد بود، تصریح کرد: ما باید زیرساخت‌‌ها و امکانات خود را برای سه برابر شدن زوار اربعین آماده کنیم. اخیرا وزارت اطلاعات جزوه‌ای را که مربوط به نظرسنجی از زائران اربعین در کربلا و نجف بوده و توسط انگلیسی‌ها انجام شده است، به فارسی ترجمه کردند و به ما ارایه دادند. این نظرسنجی نشان داده که ارایه خدمات و پذیرایی از مردم خوب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در اربعین سال آینده باید مرزهای جدید بازگشایی شود، خاطرنشان کرد: البته امسال هم ما بازگشایی مرزهای جدید را نهایی کردیم اما در روزهای آخر نتوانستیم از دو مرز استفاده کنیم و امیدواریم برای سال آینده این دو مرز بازگشایی شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه زیرساخت‌ها در دو سال اخیر در موضوع خدمات، جاده‌ها و پارکینگ‌ها بسیار خوب انجام شد، ابراز داشت: البته این زیرساخت‌ها برای دو میلیون و ۲۳۰  هزار نفر است اگر بخواهیم که تعداد زوار سه برابر شود، ظرفیت‌ها باید افزایش یابد. رییس‌جمهور چندین بار تاکید و حتی ابلاغ کردند که باید برای سه برابر شدن زوار و افزایش ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها تلاش بیشتری کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بحث خروج غیر قانونی از مرزها اشاره بیان کرد: خوشبختانه امسال در موضوع خروج غیرقانونی مشکل حل شد که در این زمینه استانداران و شورای تامین تشکر می‌کنم. نیروی انتظامی نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و ما تاکید کرده بودیم حتی روزانه اگر مانع خروج ۱۰ نفر از مرز شدید آنها سوار ماشین کنید و برگردانید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از بحث‌ها که نتوانستیم آن را صد در صد پیش ببریم بحث ساماندهی زوار از مبدا است هرچند ساماندهی زوار نظم بسیار خوبی پیدا کرده بود ولی در این زمینه ضعف داریم.

وزیر کشور به موضوع کمک‌های مردمی در زمان اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: مساله کمک‌های مردمی باید متمرکز شود و نباید شبهه‌ای در این بخش ایجاد شود طرحی برای سال بعد باید طرح آماده کنیم تا همه دستگاه‌‌ها کمک‌های مردمی را در غالب یک یا دو حساب مشخص جمع‌آوری کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: برخی علما عنوان کردند بیمه زوار وظیفه دولت است و پس از آن هم طوری عنوان شد که انگار دولت جیب دوخته تا از بخش بیمه پول به دست بیاورد در حالی که این طور نیست دولت هیچگونه ورودی نکرده است. 

وی در پایان برگزاری همایش بین‌الملل اربعین در بین کشورهای اسلامی را خوب توصیف کرد و تاکید کرد: باید برای برگزاری چنین همایش کار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز