خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سردفتران خبر داد:

ثبت حدود ۱۳ میلیون سند در ۹ماهه اول سال/ اسناد دستی و مبایعه نامه‌ها زمان زلزله مشکل ساز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۳۵

رییس کانون سردفتران با بیان اینکه اسنادی که به صورت الکترونیک آرشیو شده است به راحتی در دسترس است، گفت:‌ در زمان زلزله اسناد دستی و مبایعه نامه‌ها مشکل ساز می‌شود از این رو از مردم خواهش دارم حتما اسناد را به صورت رسمی ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری گفت: با توجه آیه ۲۸۲ سوره بقره ما ۲۸۲ روز سال را روز کاتب بالعدل نام گذاری کردیم که مصادف با ششم دی ماه است. و از مسئولان دعوت می کنیم در همایش ما شرکت کنند.

رییس کانون سردفتران از برگزاری همایشی به این مناسبت در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در همایشی که در سالن وزارت کشور برگزار خواهد شد، رئیس سازمان جهانی سردفتران سخنرانی می‌کند و قرار است از تمبر یادبود رونمایی شود.

وی با اشاره به تقاضای کانون سردفتران مبنی بر اینکه ششم دی ماه به عنوان روز ثبت نامگذاری شود، گفت: ۴۹درصد اقتصاد مملکت در ثبت رقم می‌خورد اما دریغ از یک روز که به نام آن باشد. ۸ سال است که به دنبال ثبت این روز هستیم.

دشتی اردکانی با بیان اینکه ایران جز کشورهای پیشرفته در ثبت اسناد الکترونیکی به صورت آنی است، این اقدام باعت افزایش سرعت و تکریم ارباب شده و از جعل نیز جلوگیری کرده است. از نمایندگان مجلس می‌خواهم بودجه کاداستر را حداقل بدهند تا این طرح اجرایی  شود. اکثر پرونده های که تشکیل می‌شود بخاطر همین مسائل و مربوط به نبودن کاداستر است.

رییس کانون سردفتران از ثبت قریب به ۱۳ میلیون سند در ۹ماهه اول سال خبرداد و اظهار کرد: تهران بیشترین آمار ثبت را دارد و از سوی دیگر بیشترین آمار اسناد مربوط به وکالت، اتومبیل و املاک است. با اجرای ثبت آنی مشاهده کردیم که شکایت مردم کم شد و پرونده ها روزانه رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در اکثر استان‌ها قانون پیش‌فروش ساختمان اجرا می‌شود. در تهران مشکل شناسنامه فنی داریم که شهرداری می‌گوید حل شده است. اگر قانون پیش فروش حل شود هیچ شکایتی نخواهیم داشت. شاید بسیاری نخواهند این قانون اجرایی شود که شاید دلایل آن را بعدا گفتم.

دشتی اردکانی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت:‌بعد از زلزله به منطقه رفتم و جز اولین موسسات بودیم که دفاتر خود را افتتاح کردیم. دفاترمان را در سر پل ذهاب در کانکس مستقر کردیم. همکاران ما در سازمان ثبت سعی در حفظ سند مردم دارند از این رو از سال ۸۲ به بعد که ثبت آنی شد، دیگر نگرانی از سیل و زلزله نداریم.

رییس کانون سردفتران راجع به املاک مالکیت ۹۹ ساله در سرپل ذهاب گفت: درحال کار کردن برای حل مشکل هستیم.

وی افزود: انشالله در تهران به نعمت دعای بزرگان زلزله نمی‌آید ولی اسنادی که به صورت الکترونیک آرشیو شده است به راحتی در دسترس است. اما اسناد دستی و مبایعه نامه مشکل ساز می‌شود از مردم خواهش دارم حتما اسناد را به صورت رسمی ثبت کنند.

ادامه دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز