خبرگزاری کار ایران

درخواست مقیمی از تشکل‌های سیاسی برای کمک به حل و فصل مشکلات استان تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۹۰۵

استاندار تهران از احزاب و تشکل‌های سیاسی درخصوص همفکری در جهت حل و فصل مشکلات و معضلات استان تهران کمک خواست و بیان کرد: هیچ حزب و انجمنی را نداریم که برای گرفتن مجوز پرونده‌ای در استانداری داشته باشند و معطل مانده باشند.استاندار تهران از احزاب و تشکل‌های سیاسی درخصوص همفکری در جهت حل و فصل مشکلات و معضلات استان تهران کمک خواست و بیان کرد: هیچ حزب و انجمنی را نداریم که برای گرفتن مجوز پرونده‌ای در استانداری داشته باشند و معطل مانده باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین مقیمی در نشست استاندار تهران با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی گفت: امروز نخستین دیدار من به عنوان استاندار با دبیران و نمایندگان احزاب است. البته من قبلا در وزارت کشور هم با نمایندگان احزاب نیز دیدار داشتم که اولین دستاورد آن آغاز به کار مجدد خانه احزاب بود.

وی ادامه داد: امسال توانستیم ردیفی را در بودجه برای کمک به احزاب بگنجانیم و امیدواریم این مسئله در سال‌های آینده نیز ادامه یابد. امیدواریم احزاب فعالیت بیشتری داشته باشند و بتوانیم اقدامات موثری برای داشتن احزاب واقعی‌تر، بهتر و موثرتر داشته باشیم.

استاندار تهران در تشریح وضعیت استان اظهار داشت: در استان تهران جمعیت حدود ۱۳ میلیون و پانصد هزار نفر زندگی می‌کنند که حدود هشت میلیون نفر آن در شهر تهران زندگی می‌کنند. به دلایل مختلف شهرستان‌های استان تهران از شاخصه‌های توسعه خوبی برخوردار نیستند و باید برای اصلاح آن تلاش شود و به میانگین شاخصه‌های کشوری برسیم.

مقیمی با بیان اینکه حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر از شهرستان‌های استان به شهر تهران می‌آیند، تصریح کرد: برای ورود به تهران باید حدود دو ساعت مردم انتظار بکشند. دلیل آن است که در سال‌های گذشته اتصال این شهرها را به تهران از طریق ریل دنبال می‌کنیم ولی هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. اخیرا قطار حومه‌ای به کار افتاده است ولی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است. لازم است که این شهرستان از مترو برخوردار باشند.

وی افزود: ۸۰ درصد کلاس‌های آموزش‌ها دوشیفته است. از نظر ورزش برخی شهرستان‌های استان با کمبود روبه‌رو هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در شهر تهران هم مشکلات زیادی داریم، خاطرنشان کرد: در امر آموزش و ورزش با کمبود روبه‌رو هستیم. شاهد هستید که تهران چهار روزی است که با آلودگی زیادی روبه‌رو است و مجبور به تعطیلی مدارس هستیم. ۷۰ درصد آلودگی مربوط به حمل و نقل است که فرسوده هستند و باید اصلاح شوند. در زمینه مترو علیرغم سرمایه‌گذاری سنگین با کمبود واگن روبه‌رو هستیم. سیستم گرمایشی ادارات به سی، چهل سال قبل بازمی‌گردد. تاکسیرانی ناوگان بهتری می‌خواهد و این در حالی است که بنزین یورو۴ توسط ماشین‌های ما استفاده می‌شود.

مقیمی اضافه کرد: تامین آب تهران با یک خط لوله صورت می‌گیرد و نیازمند خط لوله دیگری از طالقان هستیم. فضای سبز تهران مشکل دارد و این علیرغم تلاش‌های زیاد شهرداری است. با این حال، امیدواریم با ایجاد کمربند سبز از آلودگی بکاهیم و مانع از ورود ریزگردها به شهر بشویم.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل یک چالش اساسی است و نیازمند توجه بیشتری است، ابراز داشت: در بودجه امسال با توجه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید درصدی از این مسئله، می‌توان آن را برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در کلانشهرها استفاده کرد.

استاندار تهران از احزاب و تشکل‌های سیاسی درخصوص همفکری در جهت حل و فصل مشکلات و معضلات استان تهران کمک خواست و بیان کرد: هیچ حزب و انجمنی را نداریم که برای گرفتن مجوز پرونده‌ای در استانداری داشته باشند و معطل مانده باشند. همه پرونده‌ها به وزارت کشور ارسال شده‌اند و فکر می‌کنم به آن پرونده‌ها نیز به ترتیب رسیدگی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در ۱۶ آذر همه گروه‌های سیاسی هم در شهر تهران و هم در شهرستان‌ها سخنرانی داشتند و همه سخنرانی‌ها در استان‌ها انجام شده و گزارشی به ما درخصوص اخلال به ما نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز