خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات وزیر کشور درباره کارت‌های کوله‌بری و گشت‌های سپاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۸۸

وزیر کشور درباره صدور کارت‌های کوله‌بری گفت: نوع کالاهایی را که با این کارت‌ها جابه‌جا می‌شوند را وزارت اقتصاد مشخص می‌کند با این کار مشکلات مناطق مرزی حل می‌شود معتقدم این روش خوبی است و توقع داریم همه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با کارت کوله‌بری گفت: برای ساکنین غرب کشور در محدوده ۳۰ کیلومتری و در شرق کشور در محدوده۵۰ کیلومتری کارت‌هایی صادر می‌کنیم و تخفیف ویژه می‌دهیم تا از این روش درآمد حداقلی داشته باشند.

وزیر کشور گفت: نوع کالاهایی را که با این کارت‌ها جابه‌جا می‌شوند را وزارت اقتصاد مشخص می‌کند با این کار مشکلات مناطق مرزی حل می‌شود معتقدم این روش خوبی است و توقع داریم همه کمک کنند.

وی ادامه داد: جلسات زیادی در این رابطه تشکیل شده است و مصوباتی در برداشته است. ان‌شاالله با اجرایی شدن مصوبات، کوله‌بران واقعی منافع واقعی ببرند. درحال حاضر کوله‌بران حداقل نفع را می‌برند و قاچاقچیان سود زیادی می‌برند در این طرح ۱۳ بازارچه مرزی بوجود می‌آوریم و بقیه مبادی را می‌بندیم.

وزر کشور گفت: کسانی که یک سال است در این محدوده هستند می‌توانند این کارت را داشته باشند و اعتبار  کارت‌ها سه ماهه است.

وی در خصوص آلودگی هوا اظهار داشت: در جلسه امروز دولت درباره آلودگی هوا بحث شد، قبلا اداره جلسه در این باره بر عهده معاون اجرایی بود و مسئولیت کار به سازمان محیط زیست واگذار و مقرر شد به صورت روزانه جلسه برگزار کند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین، کامیون ها و اتوبوس‌های تصمیماتی گرفته شد. وظیفه وزارت کشور در این زمینه بحث تعطیلی مدارس مراکز فعالی است که ایجاد آلودگی می‌کنند و در روزهای اخیر دراین باره اقدام شده است.

رحمانی فضلی درباره مساله حفاظت شخصیت‌ها که چندی پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی در این خصوص اظهارنظر کرده بود، گفت: مسئول حفاظت شخصیت‌ها کارگروهی است در زیر مجموعه شورای عالی امنیت ملی، بنا بر گزارش‌ها آنها، سطح حفاظت و نوع آن مشخص می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس برخی گزارش‌ها تصمیماتی در این مورد اتخاذ و به سپاه و نیروی انتظامی ابلاغ شده است تا برخی سطوح تغییر کند.

وی همچنین درباره گشت‌های سپاه گفت: به نظرم این مباحث اضافه مطرح می‌شود. ما مقررات داریم و براساس آن مسئولیت امنیت و انتظامات شهر و روستا برعهده نیروی انتظامی است البته در موارد خاص قرارگاه می‌زنیم که مسئولیت آن هم با نیروی انتظامی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص همچون ۲۲ بهمن از سایر دستگاه‌ها برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند این مسئله که یک نیرو تداخل در وظایف نیروهای دیگر داشته باشد، مطرح نیست. شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین در استان‌ها دراین باره تصمیم می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل کشور گفت: به نظر می‌رسد دادستان در موضع یک رسانه حرف زده است وی مدعی العموم است، توقع داریم که در هر یک از قوا یا دستگاه‌ها اگر مقامی یا فرزندانش کار قاچاق و تخلفی می‌کنند داستان با آنها برخورد کند؛ البته برای برخورد قاطع ما نیز همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز