خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

اعضای هیات رییسه مجلس در اولین جلسه پس از افتتاحیه انتخاب می‌شوند/ هیات رییسه موقت حذف شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۱۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتخاب هیات رییسه مجلس در اولین جلسه پس از افتتاحیه به مدت یکسال موافقت کردند و به این ترتیب هیات رییسه موقت از ساختار کاری مجلس حذف شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت، ماده ۳ این طرح را مصوب کردند.

در ماده ۳ طرح اصلاحی ماده (۱۴) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با ۱۸۵ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، آمده است: هیات رییسه سنی در اولین جلسه پس از افتتاح مجلس اقدام به برگزاری انتخابات هیات رییسه می‌کند. اعضای هیات رییسه برای مدت یک سال انتخاب می‌شوند. مبنای تجدید انتخابات در سال‌روز انتخابات هیات رییسه هستند و در صورتی که با تعطیلات مصاف شود در جلسه قبل از آن انجام می‌شود. مسئولیت هیات رییسه جدید از سال‌روز انتخابات قبل آغاز می‌شود.

در تبصره ۱ این ماده نیز آمده است: نمایندگانی که داوطلب عضویت در هیات رییسه هستند، باید حداکثر تا پایان وقت اداری روز افتتاحیه مجلس برای ثبت‌نام به هیات رییسه سنی مراجعه کنند و این موضوع قبلاً باید به اطلاع نمایندگان برسد. هیات رییسه سنی موظف است شرح حال و سوابق داوطلبان را به همراه تصاویر آنان تهیه کند و در دومین جلسه علنی و قبل از برگزاری انتخابات هیات رییسه در اختیار نمایندگان قرار دهد.

براساس تبصره ۲ الحاقی به ماده مذکور ذکر شده است که چنانچه اعتبارنامه نماینده‌ای که برای هیات رییسه انتخاب شده است به تصویب مجلس نرسد، برای تعیین جایگزین وی مجدد رای‌گیری به عمل آید.

همچنین در تبصره ۳ الحاقی به ماده ۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس ذکر شده است که پس از تشکیل هیات رییسه، گزارش شعب پانزده گانه در مجلس قرائت و تصویب اعتبارنامه‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز