خبرگزاری کار ایران

محمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایلنا:

زمان تنش‌زدایی میان تهران و ریاض فرانرسیده است/ ترامپ و دولت امریکا سیاست خارجی مشخصی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۳۴

سفیر اسبق در مراکش و واتیکان تاکید کرد:‌ عجله ایران برای تنش‌زدایی با عربستان هم به ضرر تهران است و هم تنش‌زدایی میان دو کشور را به تعویق می‌اندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص مناسبات کنونی میان ایران و عربستان گفت: هنوز زمان تنش‌زدایی میان تهران و ریاض فرانرسیده است. مشکل و دلیل این کار هم از ایران نیست بلکه از عربستان است.

عجله ایران برای تنش‌زدایی با عربستان به ضرر تهران است/ تهران بی‌اعتنایی کند

وی با بیان اینکه عجله ایران برای تنش‌زدایی با عربستان هم به ضرر تهران است و هم تنش‌زدایی میان دو کشور را به تعویق می‌اندازد، اظهار داشت: عجله در تنش‌زدایی می‌تواند مواضع عربستان در مخالفت با ایران را در میان کشورهای دیگر عربی تقویت کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: بهترین کار این است که ایران نسبت به این مسئله بی‌‌اعتنایی کامل داشته باشد.

ترامپ یک سیاست متوازن و مشخصی در عرصه سیاست خارجی ندارد

مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که به این سوال که ضدیت با ایران تا چه اندازه مولفه جدی‌ در روابط امریکا و عربستان سعودی است؟ تصریح کرد: کسانی که کشورهای غربی را می‌شناسند و نوع نگاه آنها را نسبت به کشورهای عربی بشناسند، می‌دانند که آنها نسبت به اعراب و عربستان به صورت خاص، تنفر دارند و این مسئله متفاوت از سخنان آنهاست.

وی با بیان اینکه ترامپ یک سیاست متوازن و مشخصی در عرصه سیاست خارجی ندارد، خاطرنشان کرد: درباره کره شمالی مشاهده کردیم که ترامپ با تندی خیلی زیادی برخورد کرد و گفت که آنها با آتش و عضب روبه‌رو می‌شوند اما وقتی پیونگ یانگ مقاومت کرد شاهد عقب‌نشینی واشنگتن بودیم و دیدیم جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد امریکا به دنبال حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکل‌مان با کره شمالی هستیم.

سیاست آمریکا در قبال عربستان روزمره است

سفیر اسبق ایران در مراکش و واتیکان افزود: ترامپ و دولت امریکا سیاست خارجی مشخصی ندارند و با گذشت یک سال از روی کار آمدن ترامپ، او هنوز هم روزمره عمل می‌کند. رابطه‌شان با عربستان نیز روزمره است.

مسجدجامعی با بیان اینکه سیاست عمومی امریکا افزایش بهره‌برداری از عربستان است، ابراز داشت: در حال حاضر، در امریکا یک سیاست روزمره‌ای در قبال عربستان وجود دارد. البته بهبود مناسبات ریاض و تل‌آویو عامل مهمی است و کاهش تنش‌ها میان عربستان و اسرائیل می‌تواند در گسترش و راهبردی‌ شدن روابط ریاض و واشنگتن منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز