خبرگزاری کار ایران

سردار یاحی خبر داد؛

افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در ۱۰ استان به مناسبت دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۵۸

جانشین شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس از افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس در ۱۰ استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار یاحی امشب در دومین همایش دولتمردان دفاع مقدس گفت: حدود ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که استکبار جهانی، جنگ نابرابری علیه ما آغاز شد که همه دنیا یک طرف بود و علیه جمهوری اسلامی یورش آوردند ولی رشادت‌‌های بزرگمردان موجب شد تا دشمن به اهداف خود نرسد.

وی ادامه داد: در مجامع آکادمیک که بحث جنگ و دفاع می‌شود، گفته می‌شود وقتی یک نفر در خطوط مقدم دفاع می‌کند، باید هفت تا ۱۰ نفر از وی پشتیبانی کنند. متاسفانه در فرهنگ ما یک بخش از این پشتیبانی یعنی مردم و دولت نادیده گرفته شده است.

جانشین شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس افزود: کمتر کسی می‌داند در زمان جنگ پالایشگاه آبادان که فاصله کمی با خط مقدم داشت، یک روز هم تعطیل نشد و نیازهای کشور و رزمندگان را تامین کند یا جزیره خارک هم به عنوان بزرگترین منبع ارزی کشور کار خود را تعطیل نکرد و این به خاطر فداکاری مردم و رزمندگان است.

سردار یاحی با بیان اینکه امروز در جامعه ما یکی از مشکلات ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار داشت: امروز می‌توان با تببین فعالیت‌های دفاع مقدس بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد. امروز متاسفانه بحث فداکاری و ایثار منفک به دفاع مقدس شده است در حالی که این مباحث را باید به بطن جامعه آورد.

وی با بیان اینکه باید با کیفی کردن اقدامات بتوانیم این مسئله رواج داد که با فرهنگ ایثار و فداکاری می‌توان مشکلات امروز را حل کرد، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس با امکانات محدود، ابزارهای کم و دانش کم کارهای بزرگی را انجام می‌دادیم اما امروز با دانش نسبتا زیاد و امکانات و ابزارهای خوبی داریم که برخلاف دفاع مقدس بهره‌وری کمی داریم.

جانشین شورای راهبردی و برنامه‌ریزی اقدامات دولت در دفاع مقدس با اشاره عملکرد دولت تدبیر و امید در تببین نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در بحث دفاع مقدس کمک‌های قابل توجهی انجام داده است و میزان کمک‌های بودجه‌ای در دولت تدبیر و امید بیش از سه دوره ریاست جمهوری قبل است. در آن سه دوره ۱۱۴ میلیارد تومان به بحث ساخت مراکز فرهنگی تخصیص داده شد اما در این چهار ساله، ۱۵۴ میلیارد تومان به ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

سردار یاحی با بیان اینکه در دهه فجر در ۱۰ استان ۱۰ موزه دفاع مقدس را افتتاح می‌کنیم، ابراز داشت: در ایستگاه مترو حقانی باغ موزه شهرداری بود که با تدبیر رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد که امیدواریم در آنجا بتوانیم اقداماتی را انجام بدهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز