خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در دیدار وزیر کشور ترکیه:

دنبال تقویت همکاری‌های امنیتی تهران و آنکارا هستیم/ ایران و ترکیه باید در مبارزه با فتنه‌های جدید با یکدیگر همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۷۳

وزرای کشورهای ایران و ترکیه عصر امروز با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در نشست مشترک خود با همتای ترک گفت: مواردی که امروز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی میان ایران و ترکیه است.

وی گفت‌وگو درخصوص تروریسم، مسائل مرزی، قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان را از موضوعات رایزنی امروز برشمرد و اظهار داشت: قرار شد در کمیسیون مشترک آتی امنیتی که در ترکیه برگزارمی‌شود، نقشه راه تدوین شود و مورد اجرا قرار گیرد.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ایران و ترکیه موضوعات مشترکی دارند، تصریح کرد: ایران و ترکیه با همکاری‌های امنیتی با یکدیگر موفقیت‌های خوبی کسب کردند. امروز که کشورهای دشمن اسلام و منطقه درصدد فتنه‌انگیزی هستند، کشورهای منطقه و به ویژه ایران و ترکیه همانطور که در شکست تروریسم و داعش در سوریه و عراق موفق شدند، می‌توانند در مبارزه با فتنه‌های جدید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه به دنبال مرزهای امن، همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تقویت همکاری‌های امنیتی هستیم، خاطرنشان کرد: همکاری ایران و ترکیه می‌تواند مبنای همکاری‌های امنیتی، سیاسی و تجاری در سطح منطقه و تقویت پایدار صلح و امنیت منطقه باشد.

وی ادامه داد: این جلسات تا رسیدن به نتایح مطلوب ادامه خواهد داشت. مهم اراده دو کشور و دستیابی به توافقات است.

همچنین سلیمان سویلو نیز در این نشست ابراز داشت: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه در دور این میز که سنگ‌بنای کشورهای این منطقه را تشکیل می‌دهند، اهمیت دارد و همکاری‌هایشان در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه امنیتی مهم است.

وی افزود: ما موضوعات مختلفی را از مبارزه با تروریسم تا مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت مرزی و عبور و مرور غیرقانونی را بررسی کردیم و اقداماتی که باید انجام شود را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: من از آقای رحمانی فضلی که ایشان را دولتمردی مجرب می‌دانم به خاطر صمیمت و صداقت‌شان و مهمان‌نواری‌ گرمشان تشکر می‌کنم. ما اصطلاحی داریم که می‌گوییم اگر نیت خیر باشد عاقبت هم خیر است و ان‌شاالله نتایج این گفت‌وگوها نیز همینطور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز