خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام خاتمی در نماز جمعه تهران:

برد موشک ‌هایمان را افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفید بگیریم/ رژیم صهیونیستی خواست کاری کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۵۳

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است تا گرگ‌ها خیال تجاوز نکنند، گفت: از ترس نیست که سراغ بمب اتم نمی رویم بلکه پیامبر ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در خطبه‌‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی‌های جامعه مسلمان که در سوره آل عمران  ذکر شده گفت: یکی از ویژگی‌های ذکر شده صفا و صمیمیت و دوستی و دیگری استحکام مرزها است و باید مراقب بود تا دشمن در مرزهای ما نفوذ نداشته باشد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: بُعد اول این مرز سیاسی است از این رو باید مراقب بود تا مرز نظام سیاسی آسیب نپذیرد.

وی بر لزوم حمایت از امامان حق و عادل جامعه اسلامی و تنها نگذاشتن آنها تاکید کرد و گفت: نظام سیاسی با رهبری شکل می گیرد و اگر شاکله رهبری آسیب ببیند نظام سیاسی اشکال پیدا می‌کند. آن نخ تسبیح که مهره‌ها را کنار هم قرار می‌دهد رهبر جامعه است و اگر آسیب ببیند این دانه‌ها متفرق می شوند و دیگر جمع نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت مرزهای فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود:‌ نسل بعد انقلاب می‌داند که یک فرهنگ ستم شاهی فرو ریخت و یک فرهنگ اسلامی به وجود آمد. باید هشدارهای رهبر انقلاب اسلامی در موضوع رخنه فرهنگی و شبیخون فرهنگی جدی گرفته شود و این کار نخبگان جامعه و علما است که جلو گیری کنند.

خاتمی از علمای شیعه به عنوان مرزبان فرهنگی یاد کرد و گفت: عالمان دین و نخبگان نباید در برابر شبیخون فرهنگی آرام گیرند و باید نگهبان مرزهای فرهنگی باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران سومین مرز را مرز نظامی عنوان کرد و ادامه داد:‌ در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در حکومت آنها جایی ندارد، نمی توان مقتدر نبود. یک مرز بین اقتدار ما و آنها وجود دارد. اقتدار آنان برای تجاوز است اما اقتدار ما برای بازدارندگی است. قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است تا گرگ‌ها خیال تجاوز نکنند.

وی با بیان اینکه برد موشک ‌هایمان را افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم کاخ سفید نشینان بگیریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری  فرمودند مواجهه با خصومت دشمنان توانایی نیروهای مسلح است. تاکید می‌کنم که از ترس نیست که سراغ بمب اتم نمی رویم بلکه پیامبر ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است. به فضل خدا در عرصه موشکی بر ارتقای قدرت خود می‌افزائیم تا اگر روزی دیوانه‌ای مانند رژیم صهیونیستی خواست کاری کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجو و طلبه دو بال کشور هستند. از دانشجویان انتظار می‌رود آن بهانه‌ای که منجر به ۱۶ آذر شد را پاس دارند. آن بهانه این بود که دانشجویان مقابل رژیم آمریکا ایستادند. امروز هم دانشجویان می‌توانند با درس گرفتن از این مساله، این نقش را ایفا کنند.

خاتمی با اشاره به نامه رییس سازمان سیا آمریکا به سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی در برخوردی عزتمندانه بدون آنکه نامه رئیس سیا آمریکا را باز کند، پس فرستاد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به موفقیت‌های اخیر تیم‌های ملی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: پهلوان ما علیرضا کریمی با قرار نگرفتن در مقابل کشتی‌گیر رژیم جعلی اسرائیل، نماد ایرانیان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله شهید دستغیب است. گفتار و رفتار ایشان آدم ساز بود .اول ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای بود که به شیراز رفتند و گفتند این برزگوار هیچ هوا ندارد و دنبال تکلیف است.

وی به درگذشت شاعر اهل بیت؛ چایچیان و دهقان فداکار نیز اشاره کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به زلزله‌های اخیر در کشور و کمک‌رسانی اقشار مختلف مردم به زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: زلزله از یاد رفتنی نیست ، مردم در این زمینه سنگ تمام گذاشتند. آفرین بر این مردم که سنگ تمام گذاشتند.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل سرما از مسئولان خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای اسکان زلزله‌زدگان انجام دهند و ادامه داد: مسئولان کشور بدانید که کشور ما زلزله‌خیز است و از این رو باید برای نقاطی همچون بوشهر، گیلان و غرب کشور که زلزله‌خیز است برنامه‌ریزی جدی کنید. ژاپن هم مثل کشور ما زلزله‌خیز است اما آن‌ها برنامه ریزی کردند.

خاتمی از تلاش مسئولان در رسیدگی به وضعیت زلزله‌‌زدگان تشکر و قدردانی کرد و گفت: بی انصافی است که گاهی عناصر ضد انقلاب کاری می‌کنند که زحمت مسئولان دیده نشود. اگر سپاه و ارتش نبودند و افراد را از زیر آوار بیرون نکشیده بودند، کشته ها بیشتر از این بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره اقدام اخیر دولت آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس اظهار کرد: این اقدام صدای خود آمریکایی‌ها را نیز در آورده است. برخی از مسئولان آمریکا گفته‌اند این رئیس جمهور تازه به دوران رسیده مشکل روانی دارد که باید درمان شود و اگر درمان نشود، کار دست بشر می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده اما این اشغال اخیر غصب مضاعف است و باید جهان در برابر آن بایستد، گفت: واکنش‌ها به این اقدام بسیار گسترده بوده و حتی هم پیمانان آمریکا این اقدام را محکوم کرده اند اما این کافی نیست و باید عملی شود.

خاتمی ادامه داد: اقدام مناسب همان گفته سیدحسن نصرالله است. کشورها باید سفرای خود را بخواهند و در سفارت خانه‌های خود را ببندند. آن چیزی که دشمن را وقیح کرده این است که مدتی فریادها ادامه دارد اما بعد خاموش می شود اما این بار باید ادامه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به راهپیمایی سراسری مردم ایران بعد از نمازجمعه در محکومیت این اقدام اشاره کرد و گفت: این حرکت خودتان را بعداز نماز جمعه دست کم نگیرید. این حرکت شما خدا پسندانه است. ترامپ با این کارش قلم بر مذاکرات صلح کشید و نشان داد تنها راه فلسطین انتفاضه است. بتازید بر این رژیم اشغال‌گر که کار خدا پسندانه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه اگر مسلمانان به خاطر این کار رژیم صهیونیستی فریاد نکشند غیرت ندارند، گفت: خطاب به سران برخی از کشورهای عربی گفت: این ها عرب هستید چرا دفاع نمی کنید؟این ها مسلمان هستند چرا دفاع نمی کنید؟ هرکه فریاد نزند بی غیرت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز