خبرگزاری کار ایران

سیف:

قیمت طلا از تغییرات بین‌المللی تبعیت می‌کند/ شاهد تخلیه حباب بین نرخ سکه و طلا هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۴۰۳

رییس کل بانک مرکزی گفت: حبابی بین نرخ سکه و طلا ایجاد شد که با توجه به ذخایر طلایی که بانک مرکزی دارد، دچار روند غیرمنطقی نمی‌شود و اکنون شاهد تخلیه این حباب هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی الله سیف در حاشیه نشست هیات وزیران درباره افزایش نرخ سکه و دلار و تدابیری که در این رابطه دولت اندیشیده است، گفت: یکی از بحث‌های اساسی برای بانک مرکزی پایش آرامش در بازار ارز و سکه است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روند تغییر قیمت ارز را که مرور می‌کنیم می‌بینیم که به طور معمول نزدیک آغاز سال میلادی فشاری متوجه قیمت ارز خواهد شد که بعد از گذشتن آن کاهش می‌یابد و روند نزولی پیدا می‌کند و این تغییر قیمت ارز از همین قاعده پیروی می‌کند.

سیف تاکید کرد: مسئله خاصی در زمینه تغییر قیمت ارز وجود ندارد و بازار ارز از ثباتی برقرار است که تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تغییر و افزایش قیمت طلا و سکه گفت: قیمت طلا به هیچ وجه تغییر نکرده بلکه از تغییرات بین‌المللی تبعیت می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: حبابی بین سکه و طلا ایجاد شد که با توجه به ذخایر طلایی که بانک مرکزی دارد، دچار روند غیرمنطقی نمی‌شود و اکنون شاهد تخلیه این حباب هستیم.

وی در پاسخ به اینکه اعضای دولت تصمیم گرفتند هر ماه ارتباط عمومی داشته باشند برنامه شما چیست، گفت: البته ما هر هفته در خدمت شما هستیم و برنامه‌هایی برای دیدارهای بیشتر خواهیم داشت.

سیف با اشاره به عملکرد بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی کارهای بسیار سنگین را در طی دو سال  گذشته انجام داده‌اند که یکی از نمونه‌ها حذف فعالیت مخرب در بازار ارز بوده است و همچنین نرخ سود ۱۵ درصد در خیلی از بانک‌ها رعایت می‌شود و کمتر  شاهد تخلف هستیم که این روند ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جلوگیری از تاسیس هرگونه موسسه جدید مالی از دیگر اقدامات بانک مرکزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز