خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه:

سازمان بین‌المللی مهاجرت زمینه بازگشت پناهندگان افغان به افغانستان را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۲۹

مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت که به ایران سفر کرده است، امروز با معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ملاقات و درخصوص همکاری‌های فیمابین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در این ملاقات ضمن اشاره به میزبانی طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از جمعیت چند میلیونی پناهندگان و اتباع افغان، به آثار اقتصادی و غیراقتصادی این میزبانی برای کشورمان اشاره و بر بازگشت داوطلبانه پناهندگان به عنوان سیاست اصولی ایران در این رابطه تاکید کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به رغم هزینه سنگین این میزبانی، همیشه به وظیفه انسانی خود عمل کرده و طی سال‌های اخیر بنا بر حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه تحصیل برای فرزندان اتباع غیرقانونی در مدارس ایرانی را نیز فراهم کرده است.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید نسبت به بهبود وضعیت داخل افغانستان به ویژه از لحاظ اقتصادی و فراهم کردن شرایط برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان کمک کند. سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌توانند با اجرای پروژه‌های مختلف برای پناهندگان افغان، توانمندی لازم را در آنها برای بازگشت به کشورشان فراهم کنند. 

عراقچی اضافه کرد: امنیت و پیشرفت در افغانستان برای ما مهم بوده و آماده همکاری با جامعه بین‌الملل در این خصوص هستیم.

در ادامه، سوئینگ ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله اخیر در غرب کشور، از میزبانی سخاوتمندانه و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان، به ویژه دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل فرزندان اتباع غیرقانونی آن کشور در مدارس ایران تشکر و قدردانی کرد. 

وی ضمن تشریح اقدامات سازمان بین‌المللی مهاجرت در زمینه کمک به بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان و دیگر اتباع آن کشور، آمادگی آن سازمان را برای همکاری بیشتر با ایران در چهارچوب سیاست‌های مشترک فیمابین اعلام داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز