خبرگزاری کار ایران

مرعشی:

انتخاب مردم باید فصل‌الخطاب باشد/ مردم به جبهه میانه امید بسته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۴۹۴

سخنگوی حزب کارگزاران تاکید کرد: وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود و مردم دست به انتخاب می‌زنند، این انتخاب باید فصل‌الخطاب باشد، چون مردم حرف خود را زده‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین مرعشی در کانال تلگرامی خود نوشت: شرایط امروز ما ایجاب می‌کند مسائل و اختلافات داخلی‌مان را در کشور به نفع سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی‌مان، تعدیل کنیم؛ ضرورت ایجاب می‌کند بین دولت، یعنی شخص آقای رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری، بین دولت و قوه قضائیه، بین دولت و مجلس، بین مجموعه سیاسیون با دولت و با رهبری نظام، همکاری گسترده‌تری وجود داشته باشد.

نباید اجازه داد اختلافات داخلی، ما را متزلزل کند

وی با بیان اینکه با نگاه هزینه - منافع، واقعیت این است که کشور و ملت ما هزینه‌های لازم برای استحکام موقعیت‌مان در منطقه را پرداخت کرده و الان زمان بهره‌برداری است، اظهار داشت: در زمان بهره‌برداری، نباید دچار اختلاف شد و نباید اجازه داد اختلافات داخلی، ما را متزلزل کند. امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که همکاری‌ها در داخل جناح‌های سیاسی و در داخل کشور، تقویت شود.

روحانی، نماد جریان میانه‌رو در کشور است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر بگوییم در کشور جبهه میانه‌رویی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل وجود داشته است و یک زمان آقای هاشمی و یک زمان آقای خاتمی نماد این جریان بوده، امروز روحانی، نماد این جریان میانه‌رو در کشور است.

مردم به جبهه میانه، امید بسته‌اند

مرعشی با بیان اینکه اگر به سه انتخابات اخیر برگردید، می‌بینید که مردم به این جبهه میانه، امید بسته‌اند و این جبهه، امروز، نماینده اکثریت مردم است، تصریح کرد: نهادهای حاکمیتی، باید توجه کنند که امروز، این جبهه مورد حمایت مردم است و این جبهه است که می‌تواند اکثریت مردم را در صحنه، پشت سر رهبری و نظام نگه دارد.

جبهه اصلاحات و  میانه کشور می‌تواند مردم را در صحنه نگه دارد

وی افزود: انتظار این است که نهادهای حاکمیتی، توجه بیشتری داشته باشند که اگر مردم، نقش اصلی را دارند (که در جمهوری اسلامی دارند)، و اگر ما به پشتیبانی مردم برای شکستن ائتلاف سعودی، اسرائیل و ترامپ نیاز داریم، این جبهه اصلاحات و جبهه میانه کشور است که می‌تواند مردم را در صحنه نگه دارد. این نگاه باید تقویت شود. اینها سرمایه‌های کشور هستند. آقای روحانی، سرمایه کشور است، آقای خاتمی سرمایه کشور است و نباید این‌ها تضعیف شوند اما متأسفانه این نگاه در حاکمیت، قدری ضعیف است.

انتخاب مردم باید فصل‌الخطاب باشد

سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود و مردم دست به انتخاب می‌زنند، این انتخاب باید فصل‌الخطاب باشد، چون مردم حرف خود را زده‌اند، خاطرنشان کرد: جایی انسان احساس می‌کند یا می‌بیند که با انتخابات، کار تمام نمی‌شود. رئیس‌جمهور انتخاب شده ولی باید ۲۰ گزینه برای وزارت علومش پیشنهاد کند. این خوب نیست و پشتوانه مردمی نظام تضعیف می‌شود؛ یا اینکه اعضای شورا انتخاب می‌شوند ولی بعضی نهادها به خودشان اجازه می‌دهند که دخالت کنند که این شورا نتواند شهردار مورد نظر خودش را انتخاب کند؛ یا اینکه شهردار نتواند به اندازه کافی از صداوسیما بهره بگیرد تا با مردم شهرش ارتباط برقرار کند. اگر بخواهیم مثال بزنیم از این موارد بسیار زیاد است.

نهادهای حاکمیتی باید به جبهه اصلاحات و جبهه میانه کشور نگاه استراتژیک داشته باشند

مرعشی با بیان اینکه نهادهای حاکمیتی باید به جبهه اصلاحات و جبهه میانه کشور که نمادش در دولت، شورای شهر و شهرداری است، نگاه استراتژیک داشته باشند، عنوان کرد: این نهادها باید بدانند مردم با این شخصیت‌ها، احزاب و جبهه، با این بسته سیاستی، می‌توانند پشت نظام بیایند و پشتیبان رهبر و انقلاب و پشتیبان نظام باشند. اینها عناصر اصلی قدرت نظام هستند و این باید به رسمیت شناخته شود.

مردم که کنار روند، دشمنان ضربه خواهند زد

وی اضافه کرد: نباید بعضی نهادها طوری رفتار کنند که انگار نه انگار اینها منتخبان مردم و مورد اعتماد اکثریت مردم هستند اما متأسفانه می‌بینیم که این‌کار را می‌کنند. اگر کسی به مردم بگوید درست است که شما انتخاب کردید ولی انتخاب شما، مؤثر نیست، مردم قهر می‌کنند و کنار می‌روند. مردم که کنار روند، دشمنان ضربه خواهند زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز