خبرگزاری کار ایران

امیر آریانفر مطرح کرد:

حضور ۵۰ بالگرد هوانیروز برای امدادرسانی در نقاط صعب‌العبور/ آب، پتو، تغذیه و چادر نیاز اصلی زلزله‌دیدگان

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۸۴

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: ۴هزار چادر برای زلزله زدگان تدارک دیده شده و بالگردهای هوانیروز در نقاط صعب‌العبور مشغول امداد رسانی هستند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات انجام گرفته در جهت امداد رسانی به زلزله دیدگان غرب کشور، گفت: حدود چهار هزار چادر را برای اسکان در سطح شهر تدارک دیده و هزار چادر را نیز به سرپل ذهاب منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ کامیون مایحتاج عمومی مردم را آماده کردیم، اظهار داشت: اقلام مورد نیاز حادثه‌دیدگان را در مقر ستاد بحران ارتش مستقر کرده و پرسنل ارتش در ستاد بحران شهر سرپل ذهاب مشغول تقسیم اقلام هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه فرآیند آواربرداری همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در جهت ساماندهی و سازماندهی مردم و با توجه به محل سکونت حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور، تأکید بر این است که چادرهای اسکان در نزدیکی محل سکونت‌شان دایر شود.

آریانفر با اشاره به برآورد خسارت به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا یک برآورد خسارتی توسط پرسنل مهندسی ارتش انجام و به مسئولان مربوطه منعکس شود.

وی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز به همراه هلال‌احمر به نقاط صعب‌العبور خدمت‌رسانی می‌کنند، ابراز داشت: بالگردهای ما مشغول تدارک و امدادرسانی در مناطق سخت بوده و مصدومان را منتقل می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ۵۰ بالگرد هوانیروز در منطقه غرب کشور برای امدادرسانی حضور داشته و فعال هستند. هواپیماهای C۱۳۰ ارتش از تهران اقلام مورد نیاز مردم را به کرمانشاه و مجروحان را به تهران منتقل می‌کند.

آریانفر درباره دستورات فرمانده نیروی زمینی ارتش در جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور، بیان کرد: امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش از اولین ساعات روز حادثه در منطقه حضور داشته و شخصا برآورد وضعیت می‌کنند، در این راستا دستوراتی را مبنی بر حضور نیروهای تابع و امدادرسانی صادر کرده و منطقه را در جهت امدادرسانی به چهار منطقه تقسیم‌بندی کردند و هر منطقه را به یکی از تیپ‌های نیروی زمینی ارتش واگذار کردند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا روند کمک به مردم حادثه دیده به سرعت و هدفمند انجام شود.

وی با بیان اینکه روند امدادرسانی با تجهیزات فنی و مهندسی در حال انجام است، یادآور شد: در جلسات و هماهنگی‌هایی که با مسئولان مربوطه صورت گرفته مقرهایی را در قسمت‌های مختلف شهر برای امدادرسانی مستقر کردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بیشتر مایحتاج مردم حادثه‌دیده زلزله غرب کشور آب، پتو، تغذیه و چادر است و امیدواریم بتوانیم در جهت امدادرسانی، خدمات بهتری به مردم منطقه ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز