خبرگزاری کار ایران

در جریان اخطار قانون اساسی در صحن مطرح شد؛

کواکبیان: قوه قضائیه به گزارش‌های تفحص مجلس رسیدگی نمی‌کند/ مطهری: کمیسیون اصل ۹۰ قادر به صدور حکم نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۴۹

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به عدم رسیدگی به گزارش‌های تفحص مجلس از سوی قوه قضائیه نسبت به نحوه عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ انتقاداتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی امروز در اختیاری با استناد به اصل ۹۰، ۹۴ و ۱۲۳ قانون اساسی اعلام کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باید نقش مدعی‌العموم را ایفا کند. قرائت چنین گزارش‌هایی چه فایده‌ای دارد.

وی افزود: آیا اینکه می‌گوییم مجلس در راس امور است صرفا به این معناست که بگوییم این همه قوانین تصویب کرده‌ایم و دولت‌ها اجرا نمی‌کنند.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد: لازم است کمیسیون اصل ۹۰ خاطی یا خاطیان را معرفی کند و بگوید به عنوان نهادی که در راس امور است این افراد را خاطی می‌دانم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه باید در این رابطه گزارش دهد که چه اقدامی نسبت به برخورد با خاطیانی که این قوانین را اجرا نمی‌کنند، کرده است.

وی افزود: دولت قبل که به شیوه خود قانون را دور می‌زد و دولت فعلی نیز می‌گوید این برنامه را از ابتدا قبول نداشته است و سوال این است که ما در مجلس چه کارکردی داریم و چرا فقط باید گزارشاتی را بخوانیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد نسبت به عدم رسیدگی به گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس از سوی قوه قضائیه گفت: متاسفانه قوه قضائیه نسبت به گزارش‌های تفحص و دیگر گزارش‌های نظارتی مجلس هیچ اقدامی نکرده و خروجی ندارد.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در واکنش به این اخطار قانون اساسی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نمی‌تواند حکم صادر کند و جای قوه قضائیه را بگیرد و همچنین نمی‌تواند مجرم را معرفی کند.

وی افزود: این کمیسیون حداکثر می‌تواند نظر خود را اعلام کرده و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع دهد و نکته دیگر این است که گزارشی که قرائت شد صرفا درباره اجرای آیین‌نامه‌ها بود و امیدواریم دوستانمان در کمیسیون اصل ۹۰ تذکر شما را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز