خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

جریان‌های اعتقادی همچون اربعین، زیربنای مهم پدافند غیرعامل است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۸۷

وزیر کشور گفت: می خواهم اینجا در جمع فعالان پدافند غیر عامل تأکید کنم که اینگونه جریانات فکری و اعتقادی مبنای اصلی و اصولی و زیربنای مهم پدافند غیرعامل است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در هفتمین همایش پدافند غیرعامل که صبح امروز در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، ضمن تسلیت ایام در پیش روی رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام گفت: خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که بتوانیم با درک صحیح وعمل صالح در راه ائمه حرکت داشته باشیم.

وزیر کشور در فراز نخست سخنرانی خود به موضوع راهپیمائی اربعین حسینی پرداخت و با اشاره به اینکه؛ اربعین حرکت عظیمی است و باید تلاش کنیم در سالهای آینده این حرکت را تقویت کنیم، گفت: لازم است از همه دست اندرکاران موضوع اربعین حسینی؛ این نهضت بزرگ و حرکت عظیم و این جریان بسیار باشکوه معنوی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، که بار دیگر در امنیت کامل و با تدارک مناسب و الحمدلله خوب برگزار شد، تشکر کنم و از خداوند متعال آرزومندم همه این زحمات، به احسن وجه جزء اجر آخرت دست اندرکاران اربعین محسوب شود.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور پرشمار زائران دیگر کشورها در مراسم اربعین گفت: امسال زواری که از مسیر ایران به عتبات عالیات رفتند در حدود ۴۷درصد افزایش داشت که این رقم بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: آمدن این زوار به ایران و عبور از کشور و تکریم این افراد، می تواند پیوندهای ما را با کشورهای همجوار در حوزه های اعتقادی ایمانی و فرهنگی افزایش دهد و نتیجه آن قطعاً در وحدت بین دنیای اسلام مؤثر خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه جریان اربعین و آنچه که در عتبات عالیات واقع شد، از نظر صاحب نظران و رسانه های جهانی امری باورنکردنی بود، گفت: بعضی افراد به خاطر بغض و کینه ای که از اسلام دارند و از دولت اسلام می حراسند، از نمایش این حادثه عظیم جهانی خودداری کردند و برخی هم تنها ایرادات و اشکالات را نشان دادند اما گزارش های میدانی زوار و دست اندرکاران در کربلا و نجف، نشان میدهد تعداد گزارشگران خارجی از آمریکا و اروپا و کشورهای دیگر امسال چشمگیر و بسیار زیاد بود. جالب این است که در این گروه ها، افراد علاقمند به مباحث فرهنگی و اعتقادی حضور دارند ودر نتیجه این موضوعات به طور گسترده ای در فضای مجازی انعکاس یافت.

رحمانی فضلی در فراز دوم سخنان خود حرکت های اعتقادی را یکی از زیربناهای پدافند غیرعامل برشمرد و تاکید کرد: ریشه حرکت اربعین در گذشته است؛ اصل این راهپیمائی هم از قبل وجود داشته است و البته در سال های اخیر بحمد ا... بطور ویژه و البته کاملاً خودجوشی مورد توجه واقع شده و این حرکت تقویت شده است. نگاه مقام معظم رهبری و دولت هم بر تداوم تقویت این جریان خودجوش مردمی واعتقادی است و من می خواهم اینجا در جمع فعالان پدافند غیر عامل تأکید کنم که اینگونه جریانات فکری و اعتقادی مبنای اصلی و اصولی و زیربنای مهم پدافند غیرعامل است.

وزیر کشور با بیان اینکه نگاه ما به پدافند غیرعامل نگاهی تخصصی و خاص است، افزود: در تعریف خاص، بازدارندگی، پیش گیری، آموزش و دانش و فن آوری و مجموعه اقداماتی که بتواند هزینه ها و آسیب های کشور را در شرایط خاص کاهش دهد و ما را برای مقابله در شرایط ویژه آماده کند، مصادیق پدافند غیر عامل خواهد بود؛ به صورت عمومی هم هرآنچه که بتواند تاب آوری ما را در برابر تهدیدات حوزه های مختلف تقویت کند، از نظر ما جز عناصر و عوامل پدافند غیرعامل است.

وی تاکید کرد: بزرگترین تهدید برای ایران اسلامی در دنیا، تهدید و مقابله با اسلام و اندیشه های ناب اسلام و توطئه برای به انحراف کشاندن و تحریف کردن اسلام است تا در نهایت یک اسلام بدلی، تروریست پرور، و بستر ساز ارعاب و وحشت و مقابله با تجدد و تمدن را که نتیجه آن خونریزی مستمر و خشونت مکرر است ارائه کنند. در این تهدید، تصویری که از اسلام نشان میدهند همین است و عواملش هم داعش و طالبان و امثال جیش الظلم و همه آنهایی که در این عرصه در صحنه آنها بازیگری می کنند.

وزیر کشور ادامه داد: این در حالی است که تفکر اصیل دینی، مبتنی بر وحی و آموزه های قرآنی در دین اسلام به عنوان خاتم دین ها معرفت ناب و حیات بخشی است که امروزه می تواند به همه نیازها و مطالبات جامعه بشری پاسخ دهد.

وی افزود: در روند حرکت جامعه جهانی، همه مکاتب و نظریات که داعیه اداره جوامع و امور مردم درعرصه جهانی را داشته و دارند، طی طریق کردند و آزمایش خود را پس دادند. از کلیسا و داعیه های به نام مردم گرفته در قرون ۱۶ تا ۱۹ تا مکاتب جدید مادیگرایی چون مارکسیسم و سوسیالیسم. اکنون دیگر ادعای جدیدی نیست و در بخش هایی از جامعه جهانی، به یک نوع بی تفاوتی و عدم اعتنا به نظریات فلسفی و حتی رویکردهای غیر پاسخگوی دینی رسیده است. و در عوض رویکرد های مادی و تکنولوژیکی میدان دار شده است و اتفاقاً عمده رسانه ها هم چنین برداشتی از زندگی؛ یعنی تلقی جاری و مادی از زندگی را نشان میدهند؛ گوئی که انسان به دنیا آمده است تا صرفاً به خور و خواب بپردازد و هیچ تعهد و مسؤولیت دیگری بر دوش انسان نیست. در حالیکه واقعیت این است که انسان کمال گرا و حقیقت طلب و غایت اندیش است و آن غایت و کمال و حقیقتی است که خداوند در وجود انسان نهاده است و انسان جست و جوگر در طول زندگی خود در حقیقت به دنبال آن کمال و غایت رهسپار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز