خبرگزاری کار ایران

حیدری به ایلنا خبر داد؛

کاهش بودجه‌های عمرانی علامت بدی برای کشور است/ قیمت نفت برای بودجه سال ۹۷ هنوز به عدد قطعی نرسیده‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۸۳

عضو هیات رییسه کمیته اقتصادی فراکسیون امید مجلس با اشاره به عدم پرداخت بودجه‌های عمرانی در برخی مناطق کشور، ابراز امیدواری کرد با توجه به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دیگر، روند توسعه اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون امید با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: در هفته جاری در جلسه‌ای که به‌همت کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید برگزار شد، از آقای نوبخت دعوت کردیم تا با حضور در جلسه عمومی فراکسیون، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان درمورد بودجه سال ۹۷ را پیش از تعیین‌تلکلیف نهایی در دولت، استماع کند و در عین حال رییس سازمان برنامه و بودجه نیز چالش‌های پیش‌روی دولت در تهیه لایحه بودجه سال آینده را تشریح کند.

پرداخت بودجه پروژه‌های عمرانی با تاخیر

وی افزود: عمده مسائلی که ازسوی اعضای فراکسیون مطرح شد درباره نحوه تخصیص بودجه به پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های انتخابیه مختلف بود که به‌حق پیگیر این مسئله بودند و تاکید داشتند که لازم است دولت توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد؛ چرا که متاسفانه پرداخت‌ها برای برخی پروژه‌های عمرانی با تاخیر صورت می‌گیرد و در حالی که برخی از این پروژه‌ها بودجه مصوب دارد، تخصیص بودجه صورت نگرفته است.

تاکید نوبخت بر تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه و عدم پرداخت ازسوی خزانه

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای نوبخت تاکید داشت که سازمان برنامه و بودجه در عمده موارد تخصیص بودجه انجام داده است اما در مواردی خزانه مبالغ را پرداخت نکرده است.

کاهش بودجه‌های عمرانی علامت بدی برای کشور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره علت اصلی بروز این مشکلات، گفت: شاید علت اصلی این است که به‌طور کلی سهم بودجه عمرانی در لوایح بودجه کشور با کاهش نسبی روبرو بوده که باتوجه به لزوم توجه و تاکید بر بحث اشتغال این کاهش بودجه عمرانی علامت بسیار بدی است.

وی افزود: هم‌اکنون درصد قابل‌توجهی از بودجه برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت در دستگاه‌های مختلف و همچنین پرداخت یارانه‌ها تخصیص می‌یابد.

ابراز امیدواری نسبت به تحقق پیش‌بینی ۵۵ دلاری قیمت نفت در بودجه ۹۶ تا پایان سال

عضو هیات رییسه کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌دلیل برخی مسائل و مشکلاتی که از داخل و خارج علیه دولت ایجاد شد، آن‌چنان که انتظار می‌رفت جذب سرمایه‌گذاری صورت نگرفت و همچنین درحالی که قیمت نفت در بودجه سال جاری ۵۵ دلار درنظر گرفته شده بود اما عملاً با مبالغی پایین‌تر به فروش رفت. البته چندروز گذشته قیمت نفت افزایش نسبی داشته و امیدواریم این روند رو به افزایش باشد و امیدواریم میانگین فروش نفت در کل سال ۹۶ نرخ ۵۵ دلار برای نفت را محقق کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نفت برای بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی شده است، گفت: گویا هنوز به عدد قطعی نرسیده‌اند و همچنان درحال بررسی این مسئله هستند.

حیدری در پایان با اشاره به سفر ولادمیر پوتین به کشورمان تصریح کرد: درمجموع اوضاع رو به بهبودی که از سال ۹۲ آغاز شده، ادامه دارد و به نظر می‌رسد باتوجه به توافقات اخیر سیاسی و اقتصادی، نتیجه این اقدامات در روند رو به رشد اقتصادی کشور موثر باشد و حتی تا پایان سال بخشی از نتایج آن را ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز