خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش:

برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین/ ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۷۸۷

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش از حضور یگان‌های ارتش و سایر نیروهای مسلح برقراری امنیت کامل در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ علی جهانشاهی در بازدید از مرز خسروی گفت: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران، ستاد اربعین در ستاد نیروی زمینی ارتش و قرارگاه‌های مشترک استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان تشکیل شد. 

وی افزود: ارتش از ماه‌ها قبل با برگزاری جلسات با مسئولان کشوری و لشکری، فرمانداران و استانداران استان‌های محل عبور زائرین تلاش کرده تا از همه ظرفیت‌های موجود، خدمات مطلوبی را به زائرین اربعین حسینی ارائه دهد. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات ارتش اظهار داشت: ارتش علاوه بر برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین، به ایجاد نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه در پایانه‌های مرزی اقدام کرده است. 

جهانشاهی با بیان اینکه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش نیز هم‌اکنون اقدام به برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مرزهای خسروی، مهران، چزابه و شلمچه کرده است، تصریح کرد: این بیمارستان‌ها دارای بخش‌های بستری، خدمات اورژانس، اتاق عمل، دندان‌پزشکی، رادیولوژی، ICU و مراقبت‌های ویژه و داروخانه است. همچنین  اورژانس هوایی با استفاده از بالگردهای نزاجا نیز برای خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی زائر پیش‌بینی شده است. 

وی از تسطیح و شن‌ریزی و ایجاد پارکینگ با مساحت ۳۵ هکتار در مرز خسروی با ظرفیت ۲۵ هزار خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرز شلمچه نیز ارتش اقدام به ایجاد توقفگاه برای خودروهای زائرین اربعین کرده است که جایگاه‌های سوخت و نمازخانه نیز در این توقفگاه‌ها مستقر شده‌اند. 

رئیس ستاد اربعین نیروی زمینی ارتش از بکارگیری کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان ارتش به صورت داوطلب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرزهای چهار گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: کاروان‌های زیارتی یگان‌های مختلف از نیروی زمینی ارتش نیز در زیارت اربعین شرکت می‌کنند. 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی تاکید کرد: به منظور برقراری امنیت بیشتر و پایش‌های تصویری امنیتی در مرزهای خسروی و چزابه استفاده از دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود و همچنین توقفگاه‌های خودروهای زائرین اربعین نیز با استفاده از دوربین‌های مداربسته کنترل و نظارت می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز