خبرگزاری کار ایران

ادعای بی‌اساس وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی:

در صورت عدم توفیق اقدام‌های بین‌المللی، آماده حمله به ایران هستم

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۱۸

تهدید اسرائیلی‌ها به حمله نظامی ممکن است برای جلب حمایت آمریکایی‌ها به منظور سخت‌گیری بیشتر در مورد توافق هسته‌ای باشد اما همین تهدید، تندروها در ایران را تشویق و از طرفی شکاف میان آمریکا و اروپا را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی مدعی شده اسرائیل به دنبال اقدام نظامی برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. 

اسرائیل کاتز وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی روز گذشته در ژاپن مدعی شده که اگر اقدام‌های بین‌المللی با حرکت ترامپ (عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای) به جایی نرسد و کمکی به توقف تقویت ظرفیت‌های هسته‌ای ایران نکند، اسرائیل خودش دست به اقدام نظامی خواهد زد.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که تغییراتی که باید در توافق هسته‌ای اعمال شود، برای اطمینان از این است که ایران هرگز به بمب اتم دست پیدا نخواهند کرد. 

بر اساس این گزارش،  اسرائیل در گذشته نیز اقدام یک جانبه‌ای را بدون رضایت متحد درجه اول خود یعنی آمریکا انجام داده بود. آنها در سال ۲۰۰۷ به راکتورهای هسته‌ای سوریه و در سال ۱۹۸۱ نیز به عراق حمله هوایی کردند.

 نوشته این روزنامه، این حمله احتمالی علیه ایران می‌تواند خطرآفرین باشد چرا که ممکن است ایران را برای مقابله به مثل تحریک کرده و بازارهای مالی را نیز به هم بریزد. 

بر اساس این گزارش، تهدید اسرائیلی‌ها به حمله نظامی ممکن است برای جلب حمایت آمریکایی‌ها به منظور سخت‌گیری بیشتر در مورد توافق هسته‌ای باشد اما همین تهدید، تندروها در ایران را تشویق و از طرفی شکاف میان آمریکا و اروپا را بیشتر خواهد کرد. 

کاتز که از حزب راست‌گرای لیکود یعنی حزب نتانیاهو است، مدعی شده من از دولت ژاپن درخواست حمایت از اقدام‌های دونالد ترامپ برای تغییر توافق هسته‌ای را داشته‌ام. سوال اینجاست که آیا قرار است کمپانی های ژاپن وارد کار با ایران شوند یا نه و این پرسش بسیار مهمی است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ژاپنی به این اظهارات کاتز پاسخی نداده‌اند.  

کاتز گفته که می‌خواهد در توافق هسته‌ای تجدید نظر شده و بندهایی که مربوط به تاریخ انقضای توافق است از آن حذف شود و شرایط سخت‌تری علیه تهران اعمال شود تا از توسعه سانتریفیوژهای جدید و استفاده از آن برای ایجاد مواد هسته‌ای مورد نیاز در سطح سلاح جلوگیری شود.

او مدعی شده که باید تحریم‌های جدیدی برای توقف ساخت پایگاه توسط ایران در سوریه اعمال شود، چرا که ایران قصد دارد پایگاهی نظامی در سوریه احداث کند تا از این طریق به اسرائیل حمله  کند.

کاتز مدعی شده که ما نباید به ایران اجازه دهیم سوریه را به پایگاه هوایی و دریایی خود تبدیل کند. ما باید با هم با کمک آمریکا ودیگر کشورها در جهان اقدام کنیم تا زمانی که موشک‌های بالستیک آنها که اسرائیل را تهدید کرده است، متوقف شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز