خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار نخست‌وزیر عراق:

وحدت ملت و مسئولان عراق، رمز پیروزی این کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۴۷۲

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، روز پنجشنبه چهارم آبان با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای این دیدار، پیروزی ملت عراق در کرکوک و پیروزی‌های حاصله علیه داعش را تبریک گفت و ضمن ابراز امیدواری برای حل کامل مشکلات اقلیم کردستان عراق افزود: وحدت ملت عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور به دست مردم، نیروهای مجاهد حشدالشعبی و با تدبیر و هدایت مسئولان عراقی صورت گرفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اظهار امیدواری برای گسترش روابط دو کشور ایران و عراق گفت: جمهوری اسلامی از کمک‌های گوناگون به ملت عراق فروگذار نکرده و در حوزه‌هایی چون ساخت و صیانت از عتبات عالیات، سازندگی شهرها و به ویژه رفع فتنه‌ها از مردم و نظام عراق، همت داشته است، همچنان که هم اکنون نیز برای ادامه این روند آمادگی دارد و مردم عراق در صحنه عمل نیز این اقدامات را مشاهده کرده اند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی همچنین رمز موفقیت ملت عراق را قدرت، شوکت و وحدت این ملت در کنار یکپارچگی حکیمانه با مدیران و مسئولان عراق دانست و افزود: چنین وحدتی بحمدالله در عراق تحقق یافته و بر خلاف خواست دشمنان امت اسلام و ملت عراق روز به روز تعمیق می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دخالت‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و عراق تصریح کرد:  به دشمنان هیچ گونه اعتمادی نیست زیرا پشت سر تمامی فتنه‌هایی که علیه ملت عراق صورت گرفته است، چه فتنه داعش و چه فتنه تقسیم عراق و چه دیگر فتنه‌ها همین دشمنان قرار داشته‌اند.

در ادامه این دیدار، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با تشکر از میزبانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما پیروزی غرور آفرین خود را مدیون وحدت همه آحاد ملت عراق هستیم و به رغم آن که تروریسم، ویرانی‌های بسیاری در عراق به بار آورده است، یکپارچگی میان ملت و دولت را حفظ کرده ایم و نیروهای نظامی عراق نیز تجربه‌های بسیار خوبی اندوخته‌اند.

حیدر العبادی با اشاره به آخرین عملیات علیه داعش در غرب الانبار افزود: عملیات امروز در عراق توسط نیروهای مردمی صورت گرفت که امیدواریم آخرین عملیات علیه داعش بوده و به نابودی کامل آنها منتهی شود.

نخست‌وزیر عراق در خصوص رفع توطئه تقسیم عراق نیز گفت: تجزیه‌طلبان ابتدا قصد مقابله با ارتش عراق را داشتند، اما با درک هزینه‌های سنگین این تقابل از این اقدام منصرف شدند و جلوگیری از تجزیه عراق بدون اقدام نظامی و با تکیه بر نیروهای مردمی صورت گرفت.

حیدر العبادی در پایان اظهار داشت: تلاش ما بر این است که دیدگاه‌های کشورهای منطقه را به هم نزدیک کنیم و همکاری‌های سازنده‌ای برای رفع مشکلات منطقه و گسترش ارتباطات در زمینه‌های اقتصادی، به ویژه با جمهوری اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز