خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید یونان:

برجام ثابت کرد که گفت‌وگو و همکاری، بهترین راه حل برای اختلافات بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۳۶۹

رییس‌‌جمهور روابط ایران و یونان را تاریخی توصیف و تاکید کرد: تهران و آتن ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دارند و جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن همه این ظرفیت‌ها آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار دیمیتری الکساندراکیس، سفیر جدید یونان برقراری روابط نزدیک‌تر و گسترده‌تر بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و برقراری روابط همه جانبه بین تهران و آتن است و دو کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و روابط بانکی و نیز در حوزه انرژی و ترانزیتی از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح همکاری به نفع دو ملت برخوردار هستند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مواضع سازنده اتحادیه اروپا در قبال برجام، اظهار داشت: برجام ثابت کرد که گفتگو و همکاری بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی و به نفع جامعه جهانی از جمله اروپا و آمریکا است.

دیمیتری الکساندراکیس، سفیر جدید یونان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، ایران و یونان را دو کشور باستانی و متمدن توصیف کرد و با اشاره به مناسبات سازنده و خوب دو کشور در طول سالیان متمادی، تصریح کرد: دستورکار و مأموریت ویژه من تعمیق و تحکیم سطح روابط تهران و آتن در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی، علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برجام از سوی همه طرفین خاطرنشان کرد: بسیار اهمیت دارد که تمامی طرفین به تعهدات خود در برجام پایبند باشند و باید به آنهایی که تعهدات خود را انجام نمی‌دهند، صراحتاً اعلام شود که اشتباه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز