خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

حجت الاسلام یونسی سال نو کلیمیان را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۶۷

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی سال نو کلیمیان را به هم‌وطنان کلیمی تبریک گفت.

به گزارش ایلنا،‌ متن پیام  حجت الاسلام علی یونسی به شرح زیر است:

آغازسال نو عبری (روش هشانا) و عید سایبان‌ها را به همه ایرانیان عزیز کلیمی وپیروان پیام‌آور توحید و عدالت، حضرت موسی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

پیام این روزهای بزرگ و اعیاد مبارک،بازگشت به زندگی معنوی و اخلاق است.این اعیاد بزرگ انسان را دعوت به تعالیم و آموزه‌هایارزشمند و جهانی انبیاء الهی می‌نماید.تعالیم و آموزه‌هایی که هدف آنها اصالت بخشیدن به یکتاپرستی، اخلاق، صلح،مدارا و آرامش است.

این ایام بزرگ، بر یهودیان ایران که از قدیمی‌ترین پیروان ادیان آسمانی هستند مبارک باشد. ایرانیان یهودی تاریخی چند هزار ساله در تقویم این سرزمین دارند و فرهنگ و تمدن ایران زمین همواره پذیرای پیروان ادیان توحیدی بوده است. در زمانی که یهودیان در جهان بشری آزادی و امنیت نداشتند، ایران سرزمین امن و آرام برای آنان بود و بدین جهت آنان همواره ایران را وطن خویش می‌پندارند.

امید است که همۀ ما پیروان ادیان توحیدی با عمل به آموزه‌های رحمانی و با تکیه بر اخلاق دینی،در گسترش عدالت، صلح و امید در ایران و جهان کوشا باشیم.ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای همۀ ایرانیان کلیمی،بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

علی یونسی

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز