خبرگزاری کار ایران

سرمدی در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهور قبرس:

واکنش جمعی اتحادیه اروپا می‌تواند در مقابله با اظهارات مقام‌های آمریکایی موثر باشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۱۵

رییس دفتر رییس‌جمهور قبرس با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سوفوکلیوس رئیس دفتر رئیس جمهور قبرس که به کشورمان سفر کرده است امروز با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

 قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان و رییس دفتر رییس جمهور قبرس در این دیدار بر توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی تاکید کردند.

 سرمدی در این دیدار حمایت عملی اتحادیه ی اروپا از توافق نامه هسته‌ای را یادآوری کرد و گفت: واکنش جمعی اتحادیه اروپا می‌تواند در مقابله با اظهارات مقامات آمریکایی موثر باشد. 

وی تاکید کرد که رفع مشکلات بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و قبرس می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی شود. از سوی دیگر، قبرس به نوبه خود می تواند در قالب اتحادیه اروپا موجب فهم بهتر این اتحادیه از مسئله افراط گرایی و تروریسم شود.

 سوفوکلیوس نیز از موضع ایران در قبال مذاکرات قبرس تشکر و بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام تاکید کرد. وی با اشاره به عزم قبرس برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با ایران، سفر مقامات و هیئت های اقتصادی قبرسی به جمهوری اسلامی ایران را نشانه اراده دولت قبرس در این خصوص اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز