خبرگزاری کار ایران

در جریان یک تذکر آیین‌نامه‌ای؛

انتقاد حاجی‌دلیگانی از قوه قضاییه به‌علت عدم‌رسیدگی به تخلفات بانک مرکزی/تاکید مطهری بر حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی توسط مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۲۳۰

نایب رییس مجلس در واکنش به تذکر یک نماینده اصولگرای مجلس، گفت: گزارش مربوطه به موسسات مالی به قوه قضاییه ارجاع شده که لازم است این قوه هرچه سریع‌تر نتیجه را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس، ضمن قدردانی از مواضع خوب رییس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و رژه نیروهای مسلح، در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: بسیاری از مجلس انتقاد دارند که چرا قوانین مصوب اجرایی نمی‌شود که از جمله آن موضوع قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران و بیمه شخص ثالث و همچنین صدور گواهینامه حتی در صورت نگذراندن دوران خدمت سربازی است.

او گفت: مشکل دیگر درباره سپرده‌گذاران کاسپین است که چند روز است مقابل قوه قضاییه تحصن کردند. مگر مجلس ماده ۲۳۶ مبتنی بر تخلفات بانک مرکزی در این باره را تصویب نکرد که قوه قضاییه به آن رسیدگی کند؟ اتفاقی که رخ نداد و پول میلیون‌ها خانوارهای ایرانی به دلیل سپرده‌گذاری در موسساتی همچون کاسپین، پردیس‌بان و ثامن‌الحجج بلاتکلیف است.

نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، میمه و برخوار همچنین از عدم تعیین تکلیف کشاورزان و عدم پرداخت پول گندم‌کاران انتقاد کرد.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده اصولگرای مجلس گفت: مجلس قطعاً اجرای قوانین را پیگیری می‌کند که ازجمله آن اجرای قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران است، برای آن کمیته‌ای از نمایندگان مجلس و فرماندهان ستاد کل تشکیل شده که در حال پیگیری موضوع هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: گزارش مجلس درباره اعمال ماده ۲۳۶ درخصوص تخلفات انجام شده مربوط به موسسه کاسپین به قوه قضاییه فرستاده شده که باید نتیجه را اعلام کنند، البته متاسفانه قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ماده ۲۳۶ کار را به سرعت پیش نمی‌برد.

نائب رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: اگر این موضوع درباره موسسات مالی همچون کاسپین براساس گزارش مجلس به قوه قضاییه تعیین تکلیف نشود، مجلس راه‌حل دیگری را برای حل این مشکل اتخاذ می‌کند. این موضوع ناظر به بحث بیمه شخص ثالث نیز هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز