خبرگزاری کار ایران

رحیم‌پور:

وزارت خارجه نگاه جدی‌تری به دیپلماسی اقتصادی خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۱۶

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه تاکید کرد: در مورد لزوم ایجاد تغییرات در ساختار وزارت خارجه شش ماه در شورای معاونان این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو شد و موافقین و مخالفین نظر خود را مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور با بیان اینکه هر وزارتخانه‌های ممکن است بر اساس نیازهایی که دارد تغییراتی در ساختار خود به وجود آورد و این شامل وزارت خارجه نیز می‌شود، گفت: بر اساس تغییرات ساختاری ایجاد شده در وزارت خارجه، سه معاونت منطقه‌ای این وزارتخانه حذف می‌شوند و معاونت سیاسی در این وزارتخانه ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه بر اساس ضرورت‌هایی که  در کشور وجود دارد، معاونت اقتصادی در وزارت خارجه ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: پیش از این به دلیل شرایط کشور و منطقه این وزارتخانه بیشتر درگیر مسائل سیاسی،‌ امنیتی و بین‌المللی بود و اکنون با توجه به نیازهای کشور و شرایط روز این ضرورت ایجاد شده که وزارت خارجه نگاه جدی‌تری به دیپلماسی اقتصادی داشته باشد و به صورت جدی‌تر وارد این حوزه شود. 

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در ادامه مصاحبه خود با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به تاثیرات برجام بر  اقتصاد کشور و هموار کردن مسیر توسعه آن، تصریح کرد: بر اساس این تغییرات سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور توجه جدی‌تری به مسائل اقتصادی خواهند داشت و در این راستا تلاش می‌کنند از پتانسیل‌هایی که موجود است برای توسعه اقتصادی کشور بیشتر استفاده کنند. 

رحیم‌پور افزود: تغییرات در ساختار وزارت خارجه مثل یک جراحی می‌ماند و لزوم ایجاد این تغییرات از حدود شش ماه پیش از سوی وزیر خارجه در شورای معاونان این وزارتخانه مطرح شد. مخالفان و موافقان نظرات خود را مطرح کردند و پس از بررسی‌ها و مشورت‌ها به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و امیدواریم بتوانیم در راستای خواسته‌های مردم حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز