خبرگزاری کار ایران

توجه نیویورک‌تایمز به چند موزیک ویدئوی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۹۷۶

پایگاه اینترنتی روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی به برخی موزیک ویدئوهایی که با محتوای تبلیغ برای نیروهای نظامی ایران ساخته شده اشاره کرده و گفته که در اکثر این ویدئوها تم ثابتی وجود داد.

به گزارش ایلنا، پایگاه اینترنتی روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی به برخی موزیک ویدئوهایی که با محتوای تبلیغ برای نیروهای نظامی ایران ساخته شده اشاره کرده و مدعی است که در اکثر این ویدئوها یک تم ثابت وجود دارد؛ نیروهای نظامی مردانی سخت هستند که کاری سخت را انجام می‌دهند و از کشوری که در دریای تهدیدات است، دفاع می‌کنند. با این حال تماشای ویدئوی یک رپر معروف که روی یک ناو جنگی ایستاده بود برای بسیاری از جوانان ایرانی تعجب برانگیز بود. 

این گزارش در ادامه نوشت: مسائلی مانند شعار مرگ بر آمریکا و سوزاندن چهره عمو سام و کشیدن نقش اسکلت بر چهره مجسمه آزادی سالهاست که در ایران انجام می‌شود اما دستگاه تبلیغاتی ایران روش‌های جدیدی را با استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رساندن پیامش به نسل جدید به کار گرفته است. 

بسیاری از این ویدئو ها در سال‌های اخیر در شبکه اینترنتی آپارات و تلگرام منتشر می‌شود. 

نیویورک تایمز مدعی شده که مقامات ایرانی با وجود همه انتقادهایشان به موسیقی رپ، هیچ اعتراضی به امیر تتلو ندارند. او بر روی یک ناو جنگی می‌ایستد و برای انرژی هسته‌ای آواز می‌خواند. محمدرضا شحاف رییس گروه فیلم سوره در این باره گفته چه راهی برای جذب جوانان به سمت آرمان‌های ما بهتر از استفاده از رپری است که حرف آنها را می‌فهمد؟ اگر ما تغییر نکنیم مخاطبمان را از دست خواهیم داد. 

این روزنامه آمریکایی با بیان اینکه این ویدئو بارها دیده شده مدعی است که همه از این کار خوششان نیامده است.

این روزنامه به ویدئوی دیگری نیز اشاره کرده و مدعی شده که ۲۵۰ هزار دلار برای ساخت آن هزینه شده است. ویدئوی «مقاومت می‌کنیم» با صحنه یک هواپیما که در واقع هواپیمای ۶۵۵ ایران ایر است که توسط ناو آمریکایی سقوط کرد و ۲۹۰ نفر کشته بر جای گذاشت آغاز می‌شود. در این ویدیو ایرانی‌ها با قدرت اراده و با موجی که علیه ناو آمریکایی ایجاد می‌کنند، پیروز می‌شوند. 

 ویدئوی مقاومت می‌کنیم که بیشترین بازدید را داشته تنها ۱۷ هزار بار دیده شده است. 

فرهاد عظیمی یکی از سازنده‌های این ویدئوها به نیویورک تایمز گفته ما دائما توسط آمریکا تهدید می‌شویم و هالیوود دائما سعی می‌کند مردم ایران را مورد هجمه قرار دهد و این پاسخ ماست.

نیویورک تایمز نوشت: خلیج فارس در حال حاضر عرصه رقابت‌های ایران و امریکاست و همین مساله در تبلیغات رسانه‌ای جای مهمی دارد. حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس از نظر ایران تجاوز به حریم سرزمینی ایران است.

عظیمی به نیویورک تایمز گفته آمریکایی‌ها دائما ما را تهدید می‌کنند و ما می‌خواهیم به آنها بگوییم که اگر شما به ما حمله کنید؛ اگر جرات حمله داشته باشید بارانی از سرب داغ بر سرتان خواهد بارید، ناوهای آمریکایی و کشتی‌هایشان غرق خواهد شد و آکواریومی زیبا در بستر خلیج فارس خواهد ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز