خبرگزاری کار ایران

مبلغ در گفت‌و گو با ایلنا:

روحانی یک تیم مطمئن را مسئول نظارت بر روند کار وزارتخانه‌ها تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۵۶

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: آن چیزی که دولت را تهدید می‌کند منفعل شدن برخی از افراد در مقابل عملیات روانی تندروها و مخالفان توسط مدیرانی است که از شجاعت و توانمندی لازم برخوردار نیستند و ممکن است مرعوب شوند.

مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به آغاز هفته دولت درباره اولویت‌های دولت دوازدهم با بیان اینکه مجلس در دادن رای اعتماد به کابینه همکاری خوبی با دولت داشت، گفت:‌ کابینه و دولت باید تمام توان خود را به کار گیرند و مدبرانه و شجاعانه در صحنه حاضر شوند و برنامه‌ها را پیش ببرند.

وی ادامه داد: مردم به آ‌قای روحانی اعتماد کردند، پس دولت باید پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهد. البته توقعی که در معرفی وزرا از دولت می‌رفت رخ نداد، اما باید دولت و مردانش پاسخ اعتماد و همراهی را مردم را بدهند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات در ادامه تصریح کرد: دولت باید بداند که اگر به درستی عمل نکند می‌تواند خطرات بسیار زیادی برای جامعه در بر داشته باشد.

وی در ادامه افزود: وادادگی مهمترین چالشی است که دولت می‌تواند در دور دوم با آن روبرو شود آقای روحانی پیش‌تر از این هم اشاره کرده بودند برخی‌ها پاشنه کفش خودشان را برای همراهی بالا نکشیدند.

مبلغ تاکید کرد: آن چیزی که دولت را تهدید می‌کند منفعل شدن برخی از افراد در مقابل عملیات روانی تندروها و مخالفان توسط مدیرانی است که از شجاعت و توانمندی لازم برخوردار نیستند و ممکن است مرعوب شوند.

وی ادامه داد: دولت دوازدهم آخرین دوره ریاست جمهوری آقای روحانی است ممکن است برخی از مدیران با چشم انداز حضور در چهار سال بعد و دولت بعدی دست به اقداماتی بزنند بنابراین نیاز است مواظبت و پایش مستمر از سوی رئیس جمهور و همکاران وی صورت گیرد.

مبلغ ادامه داد: آقای روحانی باید یک تیم مطمئن و توانمند را تشکیل دهد تا بر روند کار وزارتخانه‌ها نظارت‌ داشته باشد این کار می‌تواند از سستی و یا بدعهدی جلوگیری کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با اشاره به رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم گفت: رای اعتمادی که مجلس به کابینه داد حکایت از آن داشت که نمایندگان ملت نهایتا همراهی و همدلی را با دولت به عمل آورده‌اند. مجلس بنا دارد دست دولت را کاملا باز بگذارد تا او برنامه‌ها و سیاست‌های اعلام شده خود را محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر نگاهی به رای‌های مخالف و موافق بیاندازید متوجه می‌شوید شاید کار کارشناسی صورت نگرفته و بیشتر جنبه شکلی قضیه رعایت شده است. مثلا درباره آقای بیطرف، ایشان می‌توانست یکی از وزرای اندیشمند و توانمند باشد با این حال اینکه چه اتفاقی افتاد که او رای نیاورد جای سوال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز