خبرگزاری کار ایران

بازتاب رای اعتماد مجلس به کابینه روحانی در رسانه‌های خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۶۲

رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۶ وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری ایران از مجموع ۱۷ وزیر، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

به گزارش ایلنا، اسپوتنیک اعلام کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۶ وزیر پیشنهادی «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران برای کابینه دولت جدید رأی اعتماد دادند و تنها «حبیب‌الله بی طرف» وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست از سد مجلس برای حضور در کابینه دولت روحانی بگذرد.

آناتولی نوشت: روحانی پس از پیروزی در انتخابات کابینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد که از مجموع ۱۷ وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس ۱۶ وزیر را تایید کرده و تنها به حبیب‌الله بی‌طرف رأی اعتماد ندادند. این رسانه ترکیه اعلام کرد: حسن روحانی در سخنرانی پیش از رأی اعتماد نمایندگان با اشاره به «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری سابق از وضعیت رشد کشور، امنیت و رعایت حقوق شهروندی در دوره  وی انتقاد کرد.

العربی الجدید نیز با اختصاص خبری کامل به جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی حسن روحانی اعلام کرد: تنها وزیر پیشنهادی که نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند حبیب‌الله بی‌طرف، وزیر پیشنهادی نیرو بود.

تی‌آر‌تی نیز با پوشش خبر مربوط به جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی حسن روحانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به اکثر وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری ایران به استثنای حبیب الله بی طرف، وزیر پیشنهادی نیرو رأی اعتماد داد. این رسانه علاوه بر اعلام این خبر تاکید کرد که روحانی در سخنرانی پیش از رأی‌گیری به تمجید از خدمات «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در بهبود روابط با کشورهای خارجی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی پرداخت.

دویچه‌وله نیز نوشت: رأی بالای نمایندگان به وزرای دفاع، اطلاعات، خارجه و کشور و همچنین تایید ۱۶ وزیر از مجموع ۱۷ گزینه پیشنهادی حسن روحانی نشان‌دهنده رضایت مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهوری و کابینه پیشنهادی وی است.

السومریه‌نیوز هم نوشت: ۱۶ وزیر پیشنهادی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران توانستند از مجلس شورای اسلامی، رأی اعتماد بگیرند و تنها حبیب‌الله بی‌طرف نتوانست رأی اعتماد نمایندگان را به دست آورد.

الجزیره اعلام کرد: کابینه حسن روحانی توانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دست آورد و۱۶ وزیر از مجموع ۱۷ وزیر پیشنهادی وی توسط نمایندگان مجلس تایید شدند. این شبکه خبری در ادامه به نقل از روحانی نوشت: کابینه پیشنهادی بهترین کابینه ممکن برای اداره دولت جدید است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به ۱۶ وزیر از ۱۷ وزیر پیشنهادی حسن‌ روحانی توانستند رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آوردند. روحانی در جلسه دفاع از وزیران با حمایت از توافق  هسته‌ای آن را مقاومتی بزرگی در مقابل آمریکا و اسرائیل و برخی دیگر از دولت‌های کوچک و بزرگ منطقه‌ای بوده است.

النشره نیز نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۱۷ وزیر پیشنهادی حسن روحانی به ۱۶ وزیر رأی اعتماد دادند و تنها حبیب‌الله بی طرف، گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

رویترز با اختصاص گزارشی کامل به جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی حسن روحانی نوشت: نمایندگان مجلس دو وزیر کلیدی کابینه حسن روحانی یعنی ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و «بیژن زنگنه» وزیر نفت را با دادن رأی اعتماد در سمت خود حفظ کردند. رویترز ادامه داد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۶ وزیر پیشنهادی از مجموع ۱۷ گزینه پیشنهادی رأی اعتماد دادند. حبیب‌الله بی‌طرف گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو تنها گزینه‌ای بود که نتوانست رأی اعتماد بگیرد.

واشنگتن پست نیز اعلام کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقریبا به تمامی گزینه‌های پیشنهادی حسن‌روحانی برای تصدی مسئولیت وزارت‌خانه‌های کابینه خود رأی اعتماد داده و تنها حبیب‌الله بی‌طرف گزینه‌ پیشنهادی برای وزارت نیرو نتوانست رأی اعتماد بگیرد.

آسوشیتدپرس درباره جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت نمایندگان به اکثر وزرای پیشنهادی حسن روحانی رأی اعتماد دادند و ۱۶ وزیر از مجموع ۱۷ وزیر پیشنهادی توانستند رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دست آورند.

شینهوا نیز نوشت از مجموع ۱۸ وزارتخانه دولت ایران ۱۶ وزارتخانه وزرای خود را شناختند. مجلس نمایندگان شورای اسلامی به ۱۶ وزیر پیشنهادی رأی اعتماد دادند و حبیب‌الله بی‌طرف گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو تنها گزینه تایید نشده توسط نمایندگان مجلس بود. همچنین حسن روحانی تاکنون وزیر پیشنهادی خود برای وزارت علوم را معرفی نکرده است.

دیلی استار هم اعلام کرد :نمایندگان مجلس ایران به ۱۶ وزیر پیشنهادی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری این کشور رأی اعتماد دادند و حبیب‌الله بی‌طرف گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو تنها گزینه معرفی شده توسط روحانی بود که نتوانست رأی اعتماد به دست آورد.

المیادین نیز گزارش داد: پارلمان ایران به ۱۶ وزیر پیشنهادی حسن روحانی رای داد اما با وزیر پیشنهادی  برای وزارت نیرو، حبیب الله بی طرف مخالفت کرد.روحانی در دفاع از کابینه پیشنهادی خود، دفاع از برجام را ایستادن در برابر آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای کوچک در منطقه و عدم اجازه به آنها برای رسیدن به خواسته هایشان دانست.

دیلی نیوز نیز نوشت: مجلس شورای اسلامی تمامی گزینه‌های پیشنهادی برای تشکیل کابینه حسن روحانی را به جز یک نفر تایید کرد. حبیب‌الله بی طرف، گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو تنها وزیر پیشنهادی حسن روحانی بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی رأی اعتماد ندادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز