خبرگزاری کار ایران

وزیر زیرساخت‌های انرژی ارمنستان در دیدار با ترکان مطرح کرد:‌

افزایش مناسبات تهران و ایروان با راه‌اندازی خط سوم انتقال برق

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۵۸

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشورمان در ایروان، با وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات آشوت مانوکیان ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به هیات ایرانی و اشاره به تلاش‌های مسئولان دو کشور برای ارتقای سطح مناسبات در حوزه‌های مختلف، اصلی‌ترین زمینه‌های برنامه توسعه ارمنستان در زمینه تولید انرژی برق و احداث نیروگاههای برق آبی و خورشیدی را معرفی کردند.

وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان با ارزشمند خواندن زمینه‌های همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی برق، دورنمای همکاری‌های سه کشور ایران، ارمنستان و ترکمنستان و ایران، ارمنستان و گرجستان را در قالب همکاری‌های سه‌جانبه انرژی مفید ارزیابی کرد و ضمن با اهمیت دانستن خط سوم انتقال برق فشار قوی بین ارمنستان و ایران ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این پروژه و توسعه ظرفیت بلوک دوم نیروگاه حرارتی و نیروگاه برق آبی مغری ظرفیت تهاتر برق و گاز بین دو کشور تا سال ۲۰۱۹ به دو تا سه برابر افزایش یابد.

در این دیدار که  سید کاظم سجادی سفیر  کشورمان در ایروان هم  حضور داشت، ترکان با اشاره به نگاه مسئولان دو کشور به ارتقای سطح مناسبات و همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، گردشگری و حمل و نقل به معرفی ظرفیت‌های گازی ایران و اهمیت همکاری‌های گازی با کشورهای همسایه به ویژه ارمنستان اشاره کرده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی ارمنستان را یکی از جاذبه‌ها و زمینه‌های خوب همکاری بین دو کشور دانسته و خواستار مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی و ارمنی برای توسعه این حوزه شدند.

طرفین در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن احداث منطقه آزادی مغری ابراز امیدواری کردند ایجاد این منطقه و توسعه آن زمینه همکاری‌ها با ارمنستان و به ویژه کشورهای اورآسیایی را دوچندان کرده و ظرفیت‌های موجود همکاری‌های ایران و ارمنستان، پیوندهای قوی را برای همکاری‌های آتی به وجود آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز