خبرگزاری کار ایران

روحانی در معرفی وزیر اقتصاد و دارایی:

کرباسیان از تجربه ۳۰ ساله مدیریت رده بالا در بخش‌های اقتصادی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۴۳

رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی برای وزارت اقتصاد و دارایی در دولت دوازدهم گفت: اولین خواست من از وزیر آینده مبارزه قاطع با پول‌شویی و فسادهای سازمان یافته است.

به گزارش ایلنا، روحانی در دفاع از گزینه پیشنهادی برای وزارت  اقتصاد با اشاره به عملکرد وزیر پیشین این وزات خانه گفت: از دکتر طیب‌نیا تشکر جدی می‌کنم. ایشان وزیر فعال و پرتلاشی بود. در ما در دولت یازدهم ۲۰۰ جلسه شورای هماهنگی اقتصادی داشتیم.

او افزود:تقریبا تصمیمات اساسی و مهم دولت یازدهم در اینجا اتخاذ شده است. ایشان یکی از افراد فعال در این جلسه بود. من سپاس‌گذارم و امیدوارم در جای دیگر از او استفاده کنیم. دکتر مسعود کرباسیان در این وزارت‌خانه کار کرده است.

روحانی به شوخی گفت: ما آن وزیر را در دولت قبل خواستیم انتخاب کنیم، گفتیم بگویید بیاید گفتند در راه اصفهان است؛  این وزیر را گفتیم گفتند در راه اصفهان است این مبنای این وزارت خانه است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد : دکتر کرباسیان در شهرداری و این وزارت‌خانه بوده و بیش از ‌سی سال مدیریت رده بالا را در بخش‌های مختلف اقتصادی داشته و در زمینه علم و دانش و ترجمه و نوشتن کتاب فعال بوده و یعنی ارتباط خود را با دنیا حفظ کرده رشته تحصیلی او هم برنامه‌ریزی است .

نباید به گونه‌ای باشیم که کشورهای دیگر برای مبارزه با پولشویی به ما سفارش کنند

او گفت : یکی از موفقیت‌های خوبی که باعث شد من اعتماد بیش از گذشته به او پیدا کنم، سامان‌دهی گمرک است. گمرک ما مشکلات زیادی داشت. سامانه الکترونیکی فعال شد و به جایی رسید که در مقطعی واردات کم شده بود ولی درآمد ما افزایش داشت.

روحانی افزود: اولین خواست من از ایشان مبارزه قاطع با پول‌شویی و فسادهای سازمان یافته است.  در مسائل پولی و مالی و بانکی ما نیازمند هستیم همه آیین‌نامه‌های مربوط به پول‌شویی و مبارزه مالی با تروریسم به دقت اجرا شود. ما نباید به گونه‌ای باشیم که کشورهای دیگری به ما سفارش کنند، برای مبارزه با پول شویی و مبارزه مالی با تروریسم ما باید پیشرو باشیم. ما  قربانی تروریسم هستیم. اسلام به ما این را می‌گوید. ما باید این را اولویت قرار دهیم.

روحانی اولویت دوم را مسائل بانکی خواند و گفت: اینها باید اصلاح شود ما نیاز به تحول و اصلاحات داریم. بانک باید به کار خودش برگردد. بانک منحرف شده و نمی‌تواند کارش را انجام دهد. وظیفه بانک بنگاه‌داری نیست. مخصوصا اگر ما تولید می‌خواهیم و اگر اشتغال می‌خواهیم و صادرات غیرنفتی می‌خواهیم اینها  حمایت‌های بانک را می‌خواهد. در سرمایه‌گذاری خارجی باید بانک‌های ما فعال باشد. بانک باید با جهان ارتباط برقرار کند. بخش بزرگی از این مشکلات در دولت یازدهم حل شده و انضباط مالی و نظام مالیاتی برای ما مهم است.

نظام مالیاتی ما به قرن ۱۹ برمی‌گردد

روحانی گفت : نظام مالیاتی ما به قرن ۱۹ برمی‌گردد. این باید معلوم باشد که ما چقدر درآمد داریم، از کجا می‌آوریم و به کجا می‌فروشیم. نباید فشار مالیاتی به مردم بیاوریم. از آنهایی که تا به حال مالیات ندادند و نمی‌دهند، مالیات بگیریم. عدالت مالیاتی باید رعایت شود.  

او در خصوص این وزارت خانه در پایان گفت : دولت الکترونیک مهم است. صنعت بیمه و افزایش سهم بیمه مهم است. سالم‌سازی مسیر خصوصی سازی مهم است و مساله جلب سرمایه‌گذاری خارجی برای اشتغال مهم است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز