خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

ربیعی از معدود اعضای کابینه با سابقه روشن اصلاح‌طلبی است/ وزیر کار از ابتدای انقلاب با جامعه کارگری عجین بوده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۲۴۱

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با اشاره به عملکرد مثبت و قابل‌قبول وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت که ربیعی از معدود اعضای کابینه با سابقه روشن اصلاح‌طلبی است و تاکید کرد که انتقاد تلویحی اصلاح‌طلبان از وزارت کار برای افزایش کارآمدی است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به معرفی مجدد علی ربیعی به‌عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم اعلام کرد: اگر عملکرد ربیعی را براساس وضعیت اشتغال در جامعه درنظر بگیریم، قطعاً با آن‌چه در واقعیت وجود دارد، متفاوت خواهد بود.

او گفت: در ارتباط با بررسی عملکرد این وزارتخانه باید بپذیریم که وزیر کار مسئول تنظیم روابط کار، و همچنین پیگیری حقوق بازنشستگان، مطالبات‌شان و رسیدگی به وضعیت آن‌ها است. همچنین در بحث تامین اجتماعی نیز وظایف مشخصی برای وزیر کار لحاظ شده که باید در راستای اجرایی کردن آن اقدام شود.

ربیعی عملکرد مثبت و قابل‌قبولی داشته است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب اگر قرار باشد، انتظارات در چارچوب وظایف وزارت کار درنظر بگیریم، باید بگوییم که ربیعی عملکرد مثبت و قابل‌قبولی داشته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در واقع انتظارات‌مان در بحث بررسی عملکرد وزارت کار باید منطقی و مبتنی بر شرح وظایف وزیر کار باشد و در عین حال باید رویکرد ربیعی در این وزارتخانه را درنظر بگیریم.

ربیعی از معدود اعضای کابینه با سابقه روشن اصلاح‌طلبی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر طرح مطالبات گفتمانی و اصلاح‌طلبانی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: با نگاهی به فهرست وزرای پیشنهادی چه در دولت یازدهم و چه برای دولت دوازدهم متوجه می‌شویم که آقای ربیعی از معدود افرادی است که سابقه روشن اصلاح‌طلبی دارد و در این ارتباط هزینه‌هایی نیز داده است.

او در واکنش به برخی انتقادات ازسوی جریان اصلاحات از وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آقای ربیعی هم‌اکنون چهارسال سابقه کار در این حوزه را در کارنامه دارد و شناخت بسیار خوبی در ارتباط با مسائل مختلف این وزارتخانه به‌دست آورده است و فراموش نکنیم که شعار ما در انتخابات عدم بازگشت به عقب و ادامه راه طی شده بود.

ربیعی از ابتدای انقلاب با جامعه کارگری عجین بوده است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید همچنین به روابط تنگاتنگ ربیعی با جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: وزیر کار ازجمله کسانی است که از سال‌های بسیار دور و از همان ابتدای فعالیت‌هایش از ابتدای انقلاب با مسائل کارگری عجین بوده و رابطه بسیار خوبی نیز با جامعه کارگری دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر توانایی‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: نباید توانایی‌ها و قابلیت‌های مثبت ربیعی را فراموش کنیم و حتی اگر انتقادی هم در حوزه کار و اشتغال داریم، نباید موضوع را حیطه اختیارات وزارت کار ببینیم.

او گفت: عمده مشکلات در بحث اشتغال به عملکرد وزارت صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دیگر وزارت‌خانه‌های اقتصادی بازمی‌گردد و اصلی‌ترین مشکلات ما در بحث اشتغال ارتباطی به عملکرد وزارت کار ندارد؛ چرا که اشتغال‌زایی در شرح وظایف این وزارتخانه تعریف نشده بود و مسئولیت این مهم برعهده دیگر وزارتخانه‌های اقتصادی است.

انتقاد تلویحی اصلاح‌طلبان از وزارت کار برای افزایش کارآمدی است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: با این حساب، باوجود برخی انتقادها، واقعیت این است که عملکرد وزیر کار در چهار سال اخیر مثبت بوده و درواقع باتوجه به آن‌که ربیعی فردی اصلاح‌طلب است، باید این انتقادها را انتقادهایی ببینیم که در راستای افزایش کارآمدی وزارتخانه‌هایی که اصلاح‌طلبان در راس آن قرار دارند، مطرح می‌شود.

میرزایی در پایان تصریح کرد: این نقدها از جنس نقد یک همفکر است اما به نظر می‌رسد در جریان رای‌اعتماد اکثر دوستان اصلاح‌طلب توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز