خبرگزاری کار ایران

ترامپ لایحه تحریم‌های علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی را امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۰۶

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های مصوب کنگره علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی را امضا کرده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از سی ان ان، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های مصوب کنگره علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی را امضا کرده است.

ترامپ با امضای این لایحه توانایی خود برای تضعیف تحریم‌ها علیه مسکو را محدود می‌کند.

این لایحه یکی از اولین مقرراتی است که برای امضا روی میز رییس‌جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

این در حالی است که قبل از اینکه ترامپ این لایحه را امضا کند، این اقدام باعث شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نسبت به تحریم‌های جدید علیه ایالات متحده اقدام کند. 

با همه این‌ها ترامپ ضمن امضای این لایحه گفته است که دولت قانون را اجرا خواهد کرد.

بلومبرگ نیز در گزارشی اعلام کرده که امضای این لایحه نگرانی‌های ترامپ را در مورد این قانون بیان می‌کند و ممکن است به همکاری ایالات متحده با متحدان آسیب برساند.

این درحالی است که اتحادیه اروپا نیز نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی هشدار داده است.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هفته گذشته طرحی را با اکثریت قریب به اتفاق آرا تصویب کردند که بر اساس آن تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌کند.

ترامپ با وجود امضای طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی، در بیانیه‌ای از تبعات احتمالی این طرح، از جمله کاهش اختیار رئیس‌جمهور در رفع تحریم‌های روسیه و کاهش امکان همکاری با «متحدان» آمریکا، ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز