خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص):

سردار همدانی در دهه ۹۰ مثل همت و باکری زندگی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۶۰۷

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) سردار در دهه ۹۰ مثل همت و باکری زندگی کرد و نشان داد می‌توان در عصری که به خیلی از چیز‌ها با تردید نگریسته می‌شود، می‌توان خوب زندگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا یزدی در مراسم آیین‌رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» مجموعه خاطرات همسر سرلشکر شهید مدافع حرم حسین همدانی گفت: من به واسطه ماموریتی که داشتم گاهی به کشورهای خارجی سفر می‌کردم. ما را می‌برند تا به مقبره سرباز گمنام گل هدیه کنیم. یکی دوبار اول نگاه می‌کردم به آن مزار سوال می‌کردم آن کسی که اینجا مدفون است چه ویژگی دارد با تعجب می‌گفتند در راه وطن جان خود را فدا کرده و من می‌گفتم این خیلی خوب است اما چه ویژگی دیگری دارد. چه ویژگی دارد که دوست دارید جوانان شما شبیه او شود؟ می‌گفتند یعنی جوان ما کشته شود؟ ما ویژگی این را نمی‌دانیم و جواب نداشتند که آیا دوست دارند فرزندان آن‌ها مثل این سرباز زندگی کنند یا خیر.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ ادامه داد: من گفتم سربازهایی داریم که مردم آرزو دارند فرزندانشان به مانند شهدا زندگی کنند. بعضا به دانشجویان می‌گویم مثل همت، باکری و خرازی زندگی کنید. آن زندگی، مرگ زیبا را به همراه دارد. در زندگی شهدای ما نقطه تاریک و مبهم نیست. این فاصله زمانی گرفتن ممکن است تردید ایجاد کند که اگر آن‌ شهدا بودند اینطور زندگی می‌کردند؟ سردار همدانی پاسخ داد و در دهه ۹۰ مثل همت و باکری زندگی کرد و نشان داد می‌توان در عصری که به خیلی از چیز‌ها با تردید نگریسته می‌شود، می‌توان خوب زندگی کرد.

این فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: در چهره، رفتار و صحبت‌های شهید همدانی شما هیچ تمایزی در بین ابعاد مختلف روحی، فکری و زندگی‌اش نمی‌بینید. درعین حال که مقتدر است از مردم دور نمی‌شود. با لباس شخصی وقتی پشت میز خیریه می‌نشیند چنان دردمندانه از مشکلات قشر ضعیف صحبت می‌کرد که ذهن کم می‌آورد حسین همدانی که این کار‌ها را کرده اینطور صحبت می‌کرد. محبت به بچه‌ها چنان مارا نزدیک می‌کرد که لزوم نداشت او را سال‌ها بشناسی. خیلی زود خودت را نزدیک او می‌کردی.

او تاکید کرد: اگر همت و باکری بودند، شبیه سردار همدانی زندگی می‌کردند اما امروز می‌توانیم از ایشان برای جوانان مثال  روز بزنیم. در این زمان که خلوص همدانی مردم را به خود جلب می‌کند درجات لباس هیچ تردیدی در دل او بوجود نمی‌آورد.

سردار یزدی در پایان سخنانش از همسر شهید همدانی برای کتاب تهیه شده تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز