خبرگزاری کار ایران

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

تلاش برای شهردار شدن نجفی/ بازداشت حسین فریدون/ دیدار اعضای جبهه پایداری با بزرگان اصولگرا/ قطعی شدن حضور ۶ وزیر در کابینه دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۸۶

برگزاری سومین جلسه دادگاه پرونده فساد نفتی، نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران، آخرین وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها، تاثیر برجام بر نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران، منتفی شدن حضور نمایندگان مجلس در کابینه دولت دوازدهم، احتمال تعیین تکلیف انتخابات شوراها تا پایان هفته جاری، دیدار فراکسیون مستقلین ولایی با محمد شریعتمداری طی هفته جاری و قطعی شدن حضور شش وزیر کنونی در دولت دوازدهم، تصویب کلیات طرح تخفیف مجازات اعدام برای محکومین قاچاق مواد مخدر، آخرین وضعیت جبهه پایداری، نامه بیش از ۷۰۰ فعال سیاسی و مدنی به رییس‌جمهور و گفت‌وگویی تفصیلی با حسین مرعشی از جمله خبرهای منتشر شده در سرویس سیاسی امروز ایلنا است.

به گزارش‌ایلنا، مهم‌ترین خبرهای یکشنبه ۹۶/۴/۲۵ به شرح زیر است:

***سومین جلسه دادگاه پرونده فساد نفتی برگزار شد

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی صبح امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه رسیدگی متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی و وکلای او از اتهامات مطرح شده کیفرخواست از خود دفاع کردند که این دفاعیات در برخی از لحظات دادگاه با پاسخ‌های تند قاضی مقیسه نیز همراه شد. قاضی مقیسه همچنین گفت: وزرای سابق کمک‌کننده به باند احضار شده و برخورد می‌شود. در پایین نیز قاضی مقیسه  اعلام کرد که چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی روز سه شنبه مورخ ۲۷ تیرماه برگزار می‌‌شود. 

***حسین فریدون بازداشت شد/ اتهام بقایی اختلاس و تبانی در معاملات دولت است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری عصر امروز خود با اصحاب رسانه‌ها توضیحاتی درباره پرونده‌های مطرح در دستگاه قضایی از بازداشت حمید بقایی، حسین فریدون، نامه محمود احمدی‌نژاد، قتل آتنا اصلانی، پرونده سردار احمدی‌مقدم، دانیال‌زاده، یاشار سلطانی و محکومیت دوتابعیتی نفوذی ارائه کرد. او در این نشست خبری بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور به دلیل عدم تامین قرار وثیقه عنوان کرد و به شبهات مربوط به بازداشت حمید بقایی و اتهامات مطرح شده در نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد پاسخ داد. 

***منتظر نظر نهایی مجلس درباره لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌ها هستیم

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا به تشریح آخرین وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها پرداخته و گفته است: منتظر هستیم این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود. او تاکید کرده است: کمیسیون اجتماعی که اصلی‌ترین کمیسیون است، به همراه کمیسیون برنامه و بودجه موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما برخی هم مخالف این طرح هستند. 

***رفع تحریم‌ها، زمینه حضور ایران را در مجامع بین‌المللی فراهم کرد

قاسم محبعلی، مدیرکل اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر نقش‌آفرینی‌ منطقه‌ای ایران گفت: با به دست آمدن برجام، نقش‌آفرینی ایران در عرصه معادلات منطقه‌ای بیش از پیش شد که البته این مسئله به دلیل اثر مستقیم برجام نیست بلکه افزایش نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران از آثار غیرمستقیم توافق هسته‌ای است. او با بیان اینکه ایران با برجام توانست با غرب درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کند، تاکید کرد: پرونده هسته‌ای ایران به دلیل فشارهای عربستان و اسرائیل حساسیت یافت و فشارهای اسرائیل و عربستان برای عدم قدرتمندتر شدن ایران در سایه برجام است. این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در این گفت‌وگو تاکید کرده است: مکانیزمی شبیه برجام می‌تواند زمینه‌ساز حل مسائل منطقه‌ای باشد.

***حضور نمایندگان مجلس در دولت دوازدهم منتفی شده است

محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار از عدم حضور نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم خبر داد و تاکید کرد: روحانی به‌دنبال تشکیل «کابینه کار» است. او گفت: روحانی اهل تعامل و همکاری با همه جناح‌های مختلف سیاسی است. البته بعید می‌دانم به سراغ تندرو‌ها برود و به نظر می‌رسد از افراد معتدل هر دو جناح استفاده کند.

***احتمال تعیین تکلیف انتخابات شوراها تا پایان هفته جاری

فرهاد تجری، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اخبار منتشر شده درباره اتمام روند نظارت و برگزاری این انتخابات را تکذیب کرد و با اشاره به احتمال اتمام روند رسیدگی‌ها تا پایان هفته جاری، گفت: با توجه به اختلاف فاحش ۴۰۰ هزار رای امکان تغییر نتایج انتخابات شورای شهر تهران ناچیز است. او مختومه شدن پرونده انتخابات شوراها و ارائه گزارش به رییس مجلس را تکذیب کرد و افزود: در مورد شورای شهر تهران نیز نمی‌توانیم بگوییم که پرونده مختومه نیست اما همچنان درحال بررسی‌های بیشتر با هماهنگی هیات عالی نظارت هستیم که ان‌شاءالله توجیهات دوستان را داشته باشیم.

***اسامی ۶ وزیر دولت یازدهم که حضورشان در دولت بعد قطعی است

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به نام برخی وزرای دولت دوازدهم که حضورشان در کابینه دوازدهم نیز قطعی شده، از برگزاری جلسه این فراکسیون با رییس ستاد انتخابات روحانی طی هفته جاری به‌منظور تبادل‌نظر درباره نامزدهای حضور در دولت بعد خبر داد.

***کلیات طرح تخفیف مجازات اعدام برای محکومین قاچاق مواد مخدر مصوب شد

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر که در رابطه با تخفیف مجازات اعدام برای محکومین قاچاق مواد مخدر است موافقت کردند. با این حال، با توجه به اینکه کمیسیون امنیت ملی و نماینده قوه قضاییه ملاحظاتی درخصوص جزئیات طرح مذکور داشتند، با پیشنهاد رییس مجلس ماده‌واحده طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر به کمیسیون قضایی حقوقی مجلس برای بررسی ارجاع داده شد. با این حال، محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به ارجاع طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به کمیسیون قضایی انتقاد کرد و گفت: تصمیم آقای لاریجانی برای ارجاع طرح به کمیسیون قضایی توجیهی نداشت.

***دیدار اعضای جبهه پایداری با بزرگان اصولگرا

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با ایلنا، به فعالیت‌های جبهه‌پایداری بعد از انتخابات پرداخته و گفته است: جبهه‌پایداری مانند گذشته خط تبیین و بصیرت افزایی را ادامه می‌دهد و با تکیه بر مبانی انقلابی و اسلامی و رهنمودهای رهبری، مطالبات مردم و رهبری و وعده‌هایی که به مردم داده شده را پیگیری می‌کند. او در این گفت‌وگو گفت: تمام اسنادی که دولت با خارجی‌ها امضاء کرده مانند سند ۲۰۳۰، توتال، برجام و همه اسناد مهمی که با خارجی‌ها بسته است بسترساز نفوذ دشمن است و اکنون در حال پیگیری این موضوعات هستیم. سخنگوی جبهه پایداری در مورد پیوستن به جمنا گفت: عضو جبهه مردمی نیستم؛ دوستان خوبی در آن مجموعه فعالیت می‌کنند اما برداشت‌هایمان متفاوت است.

***نامه بیش از ۷۰۰ فعال سیاسی و مدنی به رییس‌جمهور

بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان سیاسی، مدنی، روزنامه نگاران و زندانیان سیاسی طی نامه‌ای به بیان مطالبات خود از حسن روحانی پرداختند. امضاکنندگان این نامه با بیان اینکه برخی نکات و مطالبات معطل مانده دولت یازدهم، از حسن روحانی به عنوان رییس دولت دوازدهم خواستند، رسیدگی به این مطالبات را به عنوان مطالبه فعالان مدنی، سیاسی و حامیان خود در دستورکار قرار دهد.

***برای شهردار شدن نجفی تلاش می‌کنم/ روحانی باید پاسخگوی رای‌دهندگان باشد

حسین مرعشی این روزها پس از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نامش به عنوان شهردار مطرح است هرچند که او بارها اعلام کرده است علاقه‌ای به حضور در ساختمان خیابان بهشت ندارد اما با این وجود گفته می‌شود حضور او از سایر نامزدها برای تصدی این صندلی جدی‌تر است. ایلنا درباره احتمال حضور او در شهرداری تهران، سوابق اجرایی‌اش پس از انقلاب، مشکلات پیش‌روی شهرداری تهران، گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای صندلی بهشت، کابینه احتمالی دولت دوازدهم ،تشکیل دولت در سایه و....به گفت‌وگو پرداخته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز