خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم:

کمک‌های ایران در عراق و سوریه کار ماندگاری در تاریخ منطقه رقم زد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۲۸

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برچیده شدن تروریسم داعش در عراق حادثه‌ای بزرگ و کاری ماندگار است.

به گزارش ایلنا،  علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (پنجشنبه ۲۲ تیرماه)، در آئین افتتاح و بهره برداری تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم قم و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۸ مجموعه ورزشی در مناطق هشت گانه قم گفت: ساخت این تقاطع غیرهمسطح باعث رفع یکی از گره‌های ترافیکی شهر قم شد و در این راستا معاونت عمرانی شهرداری قم کار‌ها را به موقع سامان داد و انصافا کارهای عمرانی قم در شهرداری و همچنین با حمایت شورای شهر پیگیری می‌شود و به رونق و آبادانی در قم کمک کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامگذاری تقاطع غیرهمسطح به نام شهدای مدافع حرم اقدام خوبی است به دلیل اینکه این شهدا حق بزرگی بر گردن مردم ایران و ملل دیگر منطقه دارند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با تروریسم به همت بلند و از خودگذشتگی نیاز است و ملت ایران این از خودگذشتگی را داشت و به کمک مردم سوریه و عراق رفت تا این تروریسم بدخیم برچیده شود.

لاریجانی ادامه داد: برچیده شدن تروریسم داعش در عراق یک حادثه بزرگ و کاری ماندگار است.

کمک‌های ایران در عراق و سوریه کار ماندگاری در تاریخ منطقه رقم زد

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: البته در برچیده شدن تروریسم داعش در عراق همت ملت و ارتش کشور عراق و فتوای آیت الله سیستانی کمک کرد تا این فتنه بزرگ در منطقه برچیده شود، کمک‌های جمهوری اسلامی از روز اول در عراق و سوریه باعث شد کار ماندگاری در تاریخ منطقه رقم بخورد، البته دیگران زیاد صحبت می‌کنند و ائتلاف ایجاد می‌کنند اما در مقام عمل و در روی زمین کار مهمی از آنان دیده نمی‌شود و این جمهوری اسلامی و نیروهای قدس بود که به کمک مردم عراق و سوریه شتافتند و این افتخار را در تاریخ ماندگار کردند.

لاریجانی تصریح کرد: شهدای ایران، عراق و سایر ملت‌ها در مبارزه با تروریسم جزو بهترین شهدا هستند، این شهدا در خارج از وطن برای ارزش‌های مهم دین اسلام و همچنین برای انقلابی که مربوط به آنان است ایثار کردند.

لاریجانی ادامه داد: ساخت ۸ مجموعه ورزشی در شهر قم اقدام خوبی خواهد بود به دلیل اینکه سرانه ورزشی در قم به طور نسبی کم است بنابراین با فهم درستی از این موضوع ساخت مجموعه‌های ورزشی کار به قاعده‌ای است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته در زمینه آبادانی قم روز به روز در حال تجلی است، گفت: پروژه مهم خط راه آهن تهران- قم- اصفهان از طریق فاینانس در حال انجام است و اتصالات خوبی در زمینه ریلی به این راه آهن در شهر قم انجام شده تا دسترسی‌ها به بخش‌های دیگر شهر تسهیل شود.

لاریجانی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در قم گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی به مسائل فرودگاه شهر قم رسیدگی شد تا قم صاحب فرودگاه شود، همچنین گرفتاری‌های طرح حرم تا جمکران مورد توجه قرار گرفت.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: در سال اخیر گام‌های خوبی برای رفع مشکلات در قم برداشته شده و با توجه به اینکه اختلاف نظری بین شهرداری قم و وزارت راه و شهرسازی در زمینه پروژه‌ها وجود داشت در نشستی با بررسی موضوع موافقت وزارت راه و شهرسازی اخذ شد تا پروژه حرم تا جمکران تکمیل شود.

لاریجانی افزود: بعد از به هم ریختگی‌هایی که از لحاظ مالی در شهرداری قم وجود داشت، شهرداری قم تلاش‌هایی برای ساماندهی مالی و دیگر امور انجام داد و کمک کرد بدهی‌ها تامین و عقب ماندگی کار‌ها جبران شود.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش شهر قم، خیابان‌ها دیگر کشش بار ترافیکی را نداشتند و لازم بود با رویکرد عاقلانه و عالمانه کار‌ها رو به جلو رود که این نویدبخش آینده برای استان قم است.

لاریجانی ادامه داد: رسیدگی به مسائل فرهنگی و ورزشی در مناطق محروم قم و همچنین ساخت پارک‌ها و فراهم آوردن امکانات در قم ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در قم اقدام مناسبی است که در این رابطه شهردار و استاندار مساعدت‌های خوبی داشته‌اند و ساخت این بیمارستان یک کار ارزشمند است و امیدوارم در دولت جدید نیز حمایت‌ها برای پیشرفت قم وجود داشته باشد.

لاریجانی افزود: آقایان امیرآبادی و ذوالنوری دیگر نمایندگان شهر مقدس قم نیز پیگیر کار‌ها هستند تا شرایط برای آبادانی قم بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم که از امکان فاینانس استفاده شود، برخی از کشور‌ها خطوط فاینانس ایجاد کرده‌اند و حدود ۸ میلیارد دلار میزان خط اعتباری فاینانس کره جنوبی است البته این امکان برای برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوب شدن احداث خط B مترو قم گفت: امیدوارم آبادانی قم باعث شود که مشکلات بیکاری در این شهر کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز