خبرگزاری کار ایران

توسط جهانگیری صورت گرفت؛

ابلاغ مصوبه دولت در خصوص اصلاح آیین ­نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۶۵

معاون اول رئیس جمهور مصوبه اصلاح ماده (۸) آیین ­نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۴/ ۴/ ۱۳۹۶ به پیشنهاد شماره ۰۲/۱۰۰/۲۵۹۵۴ مورخ ۶/ ۶/ ۱۳۹۵ وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: 

ماده (۸) آیین ­نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن موضوع تصویب­نامه شماره ۱۶۴۴۸/ت۲۵۳ک مورخ ۱۰/ ۲/ ۱۳۷۳ به شرح زیر اصلاح می‌­گردد: 

ماده ۸- استفاده از زمین صرفاً درچارچوب طرح جامع منطقه آزاد که به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی می‌­رسد امکان­پذیر است. نحوه استفاده از اراضی دولتی با رعایت ماده (۲۴) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۷۲ - و در مورد اراضی غیردولتی در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط انجام خواهد شد. 

تبصره ۱- تصویب طرح­‌های تفصیلی در محدوده شهر‌ها و تغییرات در طرح جامع مذکور توسط کارگروهی متشکل از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مربوط به عنوان رییس کارگروه و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بررسی و تصمیم ­گیری خواهد شد. 

دبیرخانه کارگروه در سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی مربوط مستقر بوده و تصمیمات کارگروه با حداقل سه رأی موافق معتبر است. دبیرخانه کارگروه موظف است دستور کارگروه را یک ماه قبل از تشکیل جلسه به دستگاه­‌های عضو کارگروه اعلام و نظر دستگاه‌­های مذکور را اخذ نماید. 

تبصره ۲- تغییرات بعدی در طرح جامع هر منطقه آزاد که به تشخیص و اعلام کارگروه منجر به تغییر اساسی در طرح جامع منطقه می‌­گردد مستلزم طی مراحل تصویب در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی می‌­‌باشد. 

تبصره ۳- دستورالعمل تشخیص تغییرات اساسی ظرف یک ماه توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ می‌­شود. 

تبصره ۴- طرح‌­های جامع و تفصیلی مصوب شهرهای واقع در مناطق آزاد که دارای محدوده و حریم مشخص می‌­باشند و تغییرات آن‌ها نیز به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایرانرسیده است، در بخش­‌های مربوط در طرح جامع مناطق آزاد لحاظ می‌­گردد. در جلسات شورای مذکور در زمینه طرح‌­های جامع و تفصیلی شهرهای واقع در مناطق آزاد از مدیرعامل سازمان منطقه مربوط برای شرکت در جلسه دعوت خواهد شد. 

اسحاق جهانگیری این مصوبه را به وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی ابلاغ کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز