خبرگزاری کار ایران

ناظم دباغ در نشست عراق پس از داعش:

اگر ایران نبود، با عراقی آلوده به داعش رو به‌رو بودیم/ راهکار مقابله با تروریست‌ها محدود به رویکردهای نظامی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۸۰

نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران در نشست عراق پس از داعش تصریح کرد که باید دانست که تنها نظامی‌گری و پیگیری موضوع‌های نظامی راهکار مقابله با داعش نیست بلکه باید موضوع‌های اقتصادی سیاسی و دموکراسی در این بین پیگیری شود و باید دنبال احقاق حقوق ملی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناظم دباغ تصریح کرد که داعش زاده دلایل و شرایطی است؛ امروز که داعش در حال شکست است، نباید تنها به فکر مسائل نظامی آن باشیم بلکه این جریان یک فکر و ایده است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی ادامه داد: فضای سیاسی و اجتماعی در عراق هم برای تقویت داعش مفید بود. در بحث کردها نیروهای پیشمرگه و قدرت کردها باعث آزادسازی بسیاری از مناطق شد. به نظرم اگر ایران نبود، با عراقی آلوده به داعش رو به‌رو بودیم.

دباغ ادامه داد: در مقطع فعلی باید مشکلات میان شیعیان و سنی‌ها حل شود و مشکلات دیدگاهی و اجتماعی هم مورد حل و فصل قرار گیرد. نیروهای اپوزوسیون باید مورد خطاب قرار گیرند.

وی افزود: کردها و نیروهای پیشمرگه در موصل و حویجه کار کردند و وظیفه صیانت از برخی مناطق برای عهده آنها بوده و خواهد بود. اما واقعیت این است که داعش در عراق و سوریه ریشه‌کن خواهد شد اما باید برای رویارویی با انگیزه تکفیر و تروریسم برنامه دقیق و مدون داشت. باید دانست که تنها نظامی‌گری و پیگیری موضوع‌های نظامی راهکار مقابله با داعش نیست بلکه باید موضوع‌های اقتصادی سیاسی و دموکراسی در این بین پیگیری شود و باید دنبال احقاق حقوق ملی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز