خبرگزاری کار ایران

رای دیوان عدالت درباره ابطال اقدام وزارت بهداشت پیرامون پذیرش در دوره دستیاری پزشکی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۹۷

هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که خواسته ابطال اقدامات وزارت بهداشت در خصوص نحوه پذیرش در دوره دستیاری پزشکی، قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیست.

به گزارش ایلنا، هیات عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایت بهمن امیرمنصور به وکالت از موکلین خویش با موضوع شکایت و خواسته ابطال اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تضییع حقوق نحوه پذیرش در دوره دستیاری پزشکی به صدور رأی مبادرت کرده است.

در این پرونده شاکی به موجب دادخواستی به وکالت از موکلین خویش لغو اثر از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده موکلین در مورد نحوه پذیرش در دوره دستیاری پزشکی را خواستار شده است.

در خصوص صلاحیت هیات عمومی دیوان عدالت اداری در رسیدگی به خواسته، پرونده به جلسه هیأت عمومی ارجاع شد. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۹/ ۲/ ۱۳۹۶ با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رأی مبادرت کرده است.

رأی هیات عمومی به شرح ذیل است:

مطابق بند ۱ ماده ۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری‌ها و موسسات عمومی غیر دولتی در مواردی که مقررات مذکور به علت مغایرت با شرع یا قانون و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز و یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می شود، از جمله صلاحیت‌ها و وظایف هیأت عمومی دیوان عدالت اداری است. نظر به اینکه وکیل شاکیان به موجب دادخواست تقدیمی لغو اثر از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نسبت به موکلین خود تقاضا کرده است؛ بنابراین موضوع شکایت و خواسته قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیات عمومی دیوان عدالت اداری نمی‌باشد و پرونده جهت رسیدگی موردی به شعبه دیوان ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز