خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به ایلنا:

باید جلوی سوءاستفاده از آتش به اختیار را گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۵۳

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: آتش به اختیار واژه نظامی است اما باید دید کجا مصرف شده است. افراد قانوندان مثل رهبری، منظورشان رفتار خلاف قانون نیست و این مساله روشن است وباید جلو سوء استفاده را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نمره‌ای به عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد می‌دهید، گفت: من آنچه مکرر عرض کردم این است که قوه قضاییه، دولت و مجلس در مقام برخورد با مفاسد هستند و تلاش می‌کنند. اینکه آیا فائق آمدیم باید بگویم نه نیامدیم. مفاسد در بخش‌های مختلف داریم. در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد نسبت به سال گذشته بیشتر برگزار و تصمیمات خوبی گرفته می‌شود. در آنجا پرونده سنگین و ملی که نیاز به هماهنگی همه دستگاه‌ها است بررسی می‌شود. من نمی‌توانم نمره بالایی به خودمان و سایر دستگاه‌های دیگر بدهم. به تلاش‌های مجلس، دولت و قوه‌قضاییه نمره بالا می‌دهم اما به توفیق نمره بالایی نمی‌دهم اما در انتظار جمهوری اسلامی و مردم نبود.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در سال آینده نسبت به برنامه شسم توسعه  وظایف خود را استخراج کردیم و در حال نوشتن برنامه عملیاتی برای آنها هستیم. برنامه چهارم توسعه قضایی توسط خود قوه ابلاغ شد. مساله پیشگیری مورد اهتمام بود و در برنامه چهارم هم مورد توجه است. باید بدانیم قوه‌قضاییه به تنهایی نمی‌تواند همه مساله پیشگیری را عهده‌دار شود.

او درباره آخرین وضعیت پرونده دانیال‌زاده بدهکار بانکی گفت: در رابطه با این پرونده یک نفر متواری شده اما دانیال‌زاده هنوز بازداشت بوده و کیفر خواستی برای او صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای  در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه شورای هماهنگی حزب الله بیانیه داده و گفته طبق بند م وصیت نامه امام (ره) و گفته رهبری به صورت آتش به اختیار عمل کند. با توجه به اینکه یکی از وظایف قوه پیشگیری است آیا به این گروه‌ها هشدارهای لازم برا اینکه خودسرانه عمل نکنند را می‌دهد و چه توصیه ای دارید تا افراد به این بهانه خودسرانه عمل نکنند، گفت:  اگر کسی عادی به قضیه نگاه کند ابهامی نیست. مقام رهبری در جمع رهبری حرف می‌زنند و می‌گویند اگر چنانچه دستگاه فرهنگی کار نکرد، افراد در میدان آتش به اختیار باشند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: آتش به اختیار واژه نظامی است اما باید دید کجا مصرف شده است. فرض کنید اگر وزارت ارشاد درست کار نکرد آیا سینماگران باید بگویند کار  نمی‌کنند؟ اگر کتاب نامناسب از خارج آمد و ترجمه شد که مضر است و دستگاه مسئول کاری نکرد آیا کسی نباید پاسخ اینها را بدهد؟ افراد قانوندان مثل رهبری، منظورشان رفتار خلاف قانون نیست و این مساله روشن است وباید جلو سوء استفاده را گرفت.

او درباره دختری که دوبار مورد تجاوز قرار گرفت و اینکه اثبات تجاوز سخت است اظهار کرد: راه اثبات بحث دشواری است. بعضی از امور اثباتش سخت است اما مسدود نیست. در سال‌های اخیر برای بعضی افراد این اتهام ثابت شد و حتی برخی علنا مجازات شدند.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره آخریت وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: چند ماه است که وزارت اطلاعات به هر چهار متهم بازداشتی یعنی بابک زنجانی و کسانی که حکمشان نقض شد و هم فردی که در خارج بازداشت شد دسترسی دارد. به برخی از آنها شبانه روز دسترسی دارد و برخی موردی. دو نفر کاملا در اختیار وزارت اطلاعات هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز